Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med vektorobjekt i Indesign CS2

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem som gör att jag skriker högt av frustration...

Kopierar enkla vektorobjekt i Illustrator och klistrar in i Indesign för att jobba vidare med objektet där. Fine, så långt allt ok. Problemet är när man förstorat det man klistrat in för att sedan försöka förminska storleken igen. Då får jag en varningsruta som säger: "Den begärda åtgärden gör ett eller flera objekt för små. Kontrollera att linjebredden inte är för stor."

Det skumma är ju att jag inte har någon linje vald utan bara en fyllningsfärg. Objektet är inte komplicerat heller och är samma visa varje gång trots olika typer av innehåll.

Varför ska det strula så här.

Nån skillnad om du aktiverar/avaktiverar "skala linjer" eller om du kör "återställ skalförändring till 100%" innan du försöker skala om igen?

Ursprungligen av Björn Öst:

Nån skillnad om du aktiverar/avaktiverar "skala linjer" eller om du kör "återställ skalförändring till 100%" innan du försöker skala om igen?

Vad hittar du de inställningarna?

I utfällningsmenyn i kontroll- eller omformapaletten. Jag har råkat ut för problement också men kommer inte ihåg hur jag löste det. Antingen med ovanstående eller kanske en omstart bara...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-22 16:48

Jag har råkat ut för exakt samma sak, var det någon som kom fram till någon lösning?

Ursprungligen av kimmo:

Jag har råkat ut för exakt samma sak, var det någon som kom fram till någon lösning?

En lösning kan vara att i verktygsmenyn förändra procenten, istället för att dra med muspekaren upp och ned i storlek.

1
Bevaka tråden