Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Screen Spanning problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-11-05 11:21

Jag har köpt en extern skärm, Sony SDM-HS75P, till min iBook. För att kunna fåp max upplösning så har jag även installerat Screen Spanning Doctor. Tyvärr har jag ett problem som uppstår då och då.

När iBooken faller i sömn så händer det att när jag väcker den så tänds inte den externa skärmen, utan jag ser bara bakgrundsbilden på iBooken. Det blir ingen skillnad om man startar om och inte heller om man kopplar loss den externa skärmen. Det går inte heller att stänga av skärmen med on/off knappen. Enda som hjälper är att dra ur elkabeln till skärmen.
Ibland kan det dessutom vara att jag ser en del av ett fönster i iBooken men kan inte klicka på ngt då muspekaren inte finns där. Och som sagt händer inte alltid utan bara då och då.

Alla svar = tack!

Aldrin

Hur ofta händer det? varje gång efter vila? Du vet väl att garantin inte gäller längre, med hacket alltså....

ru4real?

• Medlem
  • Nässjö
  • 2005-11-05 20:25

Det där med garantin hör man ju olika hela tiden.. hur är det egentligen??

• Medlem
  • Täby
  • 2005-11-06 01:00

Kanske skall klargöra att det aldrig händer när den externa skärmen inte är inkopplad. Det är alltså bara när iBooken är kopplad till extern skärm och den går ner i vila som detta händer. Det har heller aldrig hänt när jag bara kör dubblering.

Det har nu hänt två gånger på drygt en vecka.

När det sedan gäller garantin så finns det ju många åsikter om detta på 99mac. Men enligt många så skall det bara vara att avinstallera Screen Spanning D så skall dey vara ok.

Aldrin

När du har den kopplad till extern skärm så har du förmodligen även nätadaptern i. Ställ in strömspararen så att den inte går i vila med nätadapter.

1
Bevaka tråden