Ser fram emot nya lösningar för film/musik. För just nu känns antipirat/film/musikbranschens gnäll ganska tröttande. Visst, klaga på att teensen laddar ner Madonnas nya, men inte på oss som vill ha obskyra filmer från 70-talet och glömd indiemusik från 80-talet, som skivbolagen slutat saluföra. Jag köper hemskt gärna filmer och musik, men då ska det vara i minst lika bra kvalitet som det man kan hitta på BitTorrent och med ett riktigt utbud där inte bara de senaste Idolvinnarna är med.
Håller helt o hållet med men det intressanta är att det inte bara handlar om kvalité - Många laddar ner filmer i riktigt USEL kvalité. Dom flesta filmerna som hittas är tidiga releaser som någon lyckats komma åt, med dåligt ljud, och någon copy text i bilden. man ser filmen för att man vet att releasen i Sverige kanske är om ett halvår och man vill vara först - man vill se den bara för att.
Det finns en viss skillnad på detta med Musik och Film. Film är mer förbrukat efter första titten. Musik däremot kan bli bättre och bättre ju mer man lyssnar.
Jag kan hålla med om att det är bra kvalite på en del av den musiken som hittas på torrent - men att detsamma gäller film är att ta i.
Men som sagt jag håller med dig. Framförallt om att man gärna vill ha go musik som inte bara är Tracks eller Idol.
Men å andra sidan så kan jag säga det att butiken i vår lilla stad har ett katastrofalt utbud och det är bra mycket sämre än tex Svenska ITMS. Jag tror att svenska skivbolag är rätt sega på förändring. Och då är tyvärr nog inte filmbranschen som jag själv är en del av direkt föränderlig.