Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att skriva och ta emot SMS från mobilen?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken lyder, finns det något program där man både kan ta emot och skicka SMS? För typ ett år sen fanns BluePhone Elite, ett grymt bra program som gjorde just detta (+en del annat, som t.ex. autopaus av iTunes om man, tillsammanns med mobilen, gick ifrån datorn.) Förbindelsen sker förstås via bluetooth.

Sen en dag var inte längre programmet beta-version - programmet autouppdaterade sig och sen hade jag 15 eller 30 dar på mig, innan jag var tvungen att köpa det Varför gör jag inte det då? Mest eftersom jag är sjutton år och inte har möjlighet att göra kortbetalningar på internet. Så därför söker jag främst ett gratisprogram, eller andra trix som gör att man kan skicka sms från macen.

Men just sms-delen tycker jag är det viktigaste, eftersom jag ofta sitter vid datorn när jag är hemma och är på MSN (AdiumX) samtidigt, vill jag gärna slippa sätta mig och knappa med tummarna. Dessutom går det ju mycket fortare att skriva på ett tangentbord.

Alla svar uppskattas varmt!

Du kan göra detta i Adressboken i OSx. Klicka på bluetoothsymbolen, sen är de bara att högerklicka på mobilnummer och välja SMS.

Underbart! Tack så mycket. Kan inte bli mer macigt än den lösningen

Fast jag har haft problem med sms som inte kommer fram från adressboken, och man får heller inget som helst besked på om det gått iväg eller inte...

Ursprungligen av scooterbabe:

Fast jag har haft problem med sms som inte kommer fram från adressboken, och man får heller inget som helst besked på om det gått iväg eller inte...

Detta är rikigt lurigt.

Jag har en SE Z800i och troode i min enfald att allt fungerade (med SMS och så) när alla andra BlueToothfunktioner fungerade fint. Men man fick helt enkelt manuellt hacka lite i en fil tillhörig Adressboken.

Inte knepigt eller så, dock ett par handgrepp innan det fungerar. Dessutom, vid uppgraderingar _kan_ hacket återställas till normalläget igen varpå funktionen (obemärkt) försvinner.

//Mikael

Har en T630...

Det är alltså så att det inte går att sända SMS från adressboken? Vad innebar hacket?

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040210190627468

Citat:

So I got one of those new fangled Sony Ericsson T630's... but when I tried the Bluetooth dialing and SMS features in Apple's Address Book.app, I was disappointed they didn't work. Well it turns out the fix is pretty easy and involves a one item addition to a plist file inside the application bundle. I'm using Panther.

Quit and backup your Address Book app... bla bla bla ...
Control click on the Address Book app, select Show Package Contents, then navigate to Contents -> Resources.
Control click on Telephony.bundle, Show Package Contents, then navigate to Contents -> Resources
Open ABDeviceCommandSets.plist with Property List Editor (or a text editor to change the XML in a more primitive way)
Find this array in the ABDeviceCommandSets.plist: Root -> 1 -> ABDeviceModelStrings ... you should see two string entries here, T610 and Z600. Add another string entry with the value T630. Save and quit

Now relaunch Address book. SMS and dialing should now work with your T630.

//Mikael

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-11-11 20:18

Min engelska är lite dålig kan någon vänlig själ översätta hur ska man få det att funka med z800i?

Edit: Det löste sig och var inte så svårt som jag trodde. Följde guiden och skrev <z800> under <z600>

Senast redigerat 2005-11-11 21:14
1
Bevaka tråden