Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xserve, Xraid och UPS

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-28 20:44

Iochmed 10.4 så kan man styra en UPS och hur servern skall bete sig om strömmen går och endast UPS:en finns att tillgå. Vad jag saknar är hur man kan styra hur Xraiden skall tas ner i samband med att servern tas ner.

Så som jag uppfattar det så kommer servern tas ner på ett korrekt sätt medans Xraiden bara kommer att klippas av, även om den oxå är kopplad till UPS:en. Stämmer det eller har jag missat något?

Undrar
PEM

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-06 07:37

Tackar! Precis vad jag var ute efter

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-03 15:10

Finns det ingenstans i Raid admin där man kan se status mm gällande UPS, typ som på xServer?

Jag har laddat ner Raid admin 1.5 och uppgraderat firmwaren till den senaste versionen. Jag kan dock inte hitta nånstans i Raid admin nånting om UPS:en.

Hur har ni andra löst/hanterat det som kör med Xraid och UPS? Det känns lite väl nervöstt att bara rycka strömmen för att kolla vad som händer...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-13 13:18

Är det verkligen ingen som kör sin Xraid men en UPS? Kan det verkligen vara så att jag är den första på forumet som tänker mig att köra Xraid på en UPS...märkligt....

1
Bevaka tråden