Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar iMac

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-02-06 15:29

Olav, hur aktiverar man diskvila ? Kan man läsa dokument då så länge det får plats i RAM ?

MVH

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: tby:
Olav, hur aktiverar man diskvila ? Kan man läsa dokument då så länge det får plats i RAM ?

MVH

Under Strömsparare i OS X finns ett alternativ; Sätt hårddisk i vila när det är möjligt, det fungerar säkert. Men jag "vilade" disken i OS 9.2.2 med ett litet tillägg i Extension Strip.

  • Medlem
  • 2003-02-07 09:20

Det fungerar i alla fall inte för mig. iMacen surrar på som vanligt, och det låter som en fläkt, och det blåser ordentligt med luft ur glassbomben. Är era iMacar verkligen tysta ? Eller jämför ni bara med hur andra Macar låter, det kanske är fel på min.

Mvh

[ 07. februari 2003, 09:21: Meddelandet ändrat av: tby ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: juno:
Anledning till att det inte kom snabbare processorer är ju självklar. Apples vanliga spel med konsumenterna. De vill ju att folk ska köpa en powermac istället med en skärm till. Därför kan inte imacen ha snabbare processor än en powermac även om det finns folk som vill ha det. Sen hade ju alla powermac älskare börjat tjura och klaga om en "konsumentdator" skulle ha snabbare processor. Aldrig blir vi nöjda

Helst hade jag velat ha möjligheten att plocka bort superdriven när man beställer och lägga till en större HDD. Har ingen videokamera och kommer inte skaffa det de närmaste 10 åren så jag har ingen användning av en superdrive.

Saknar nya firewire i dessa maskiner också.. troligen ett sätt att skilja på "proffs" och "konsument maskiner.

/Johan

Kan det vara så att du inte är en tänkt köpare av Imac ?
(digitala hubben du vet...)

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: tby:
Hur vet du att det är disken som låter och inte fläkten, eller båda? Det enda som jag faktiskt är missnöjd med är ljudnivån, den borde var lika tyst som en iBook om man bara sitter och läser ett långt dokument.

mvh

Sluta sitta i bastun när du läser dokument ...

Bevaka tråden