Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så var det dags igen: julavatarer

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-12-01 22:49

Det har ju blivit något av en tradition här på 99mac att vi tar på oss tomteluvan, slänger upp julgranskulorna eller på annat sätt markerar vilken tid på året det är.
Jag hittar inte min julavatar just nu i gömmorna här på datorn, men ni som har era redo: nu är det dags!

Visa upp er här när ni har bytt dräkt!

  • Medlem
  • 2005-12-01 23:03

Nu hittade jag den.

<---

Läget homies

ho ho ho

För mig är det premiär inte bara för julavatar - utan avatar utan överhuvudtaget!

En julavatar för min del med men mest för att retas med Johan F.
Ful blev den...

Tomtehatten framme och skägget utvuxet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-02 21:34

Vesst....
Gammal goding, åter avdammad.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-02 21:44

...........

Boys with toys...

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Boys with toys...

Ja-ja - tur att det finns vuxna som kan hålla rätt på oss glytt.

Hahaha, Danne, din är ju lysande!

  • Medlem
  • 2005-12-02 22:26

Härligt att se gamla godingar - Ohennig, Jonaz ta åt er! Lika kul att se nya fina. Stjärna i marginalen till myran för elegans!
Richard, vad fick dig att uppträda i Shakespeares (?) gestalt? Du kunde ha nöjt dig med en luva om du ville fortsätta vara ansiktslös. (Kul med en nuna på dig också. )

Det är kardinal Richelieu som lånat sitt anlete åt mig

  • Medlem
  • 2005-12-02 22:57

Okej, har du några kopplingar till honom? Eller är det hans värv du gillar? Han klär i alla fall i röd mössa.

Lite röda kulor i för- och akterstag plus en stjärna i toppen kan jag kosta på mig.

Ja det fick bli röda segel också så ser det nästan ut som en tomteluva.

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Lite röda kulor i för- och akterstag plus en stjärna i toppen kan jag kosta på mig.

Ja det fick bli röda segel också så ser det nästan ut som en tomteluva.

Den båten blev snygg!

I brist på annat så laddar jag upp förra årets bild (som är tagen med en T630...)

Tomteluvan på!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-12 20:46

Om man ändå kunde rita en liten luva på Felix-avataren utan att bilden blir för stor för att ladda upp :/ Ser folk med avatarer som är både större och som ser ut att innehålla fler färger än den jag har. myyysko.

Får väl gå barhuvad tills våren då

*visslar vidare...*

Ursprungligen av danny:

Om man ändå kunde rita en liten luva på Felix-avataren utan att bilden blir för stor för att ladda upp :/ Ser folk med avatarer som är både större och som ser ut att innehålla fler färger än den jag har. myyysko.

Får väl gå barhuvad tills våren då

*visslar vidare...*

4K med luva och allt!

  • Medlem
  • 2005-12-12 22:51
Ursprungligen av danny:

Om man ändå kunde rita en liten luva på Felix-avataren utan att bilden blir för stor för att ladda upp :/ Ser folk med avatarer som är både större och som ser ut att innehålla fler färger än den jag har. myyysko.

Får väl gå barhuvad tills våren då

*visslar vidare...*

Spara för webb i tex photoshop. Har du en bild du vill använda kan jag skala den åt dig.

Jag har den fulaste julavataren!

snacka om kubism!

Haha! Självklart!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-12-12 22:20

Premiär av avatar för mig med denna julavatar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-12-12 22:45

Då har jag plockat fram min också..

Ursprungligen av JohanK:

Då har jag plockat fram min också..

Well, jag känner pressen på mig då...

Nöjda?

Jag firar f.ö. inte jul

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-13 15:28

Ok, det verkar ju som att jag kan få en liten luva på avataren trots allt. Får ta och pilla lite i Photoshop och återkomma med en ny julmässig bild senare!..

Bevaka tråden