Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dockningsstation - jag saknar den!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-05 13:27

Är det bara jag som saknar tiden när det fanns dockningsstationer till våra bärbara macar?

Varför slutade Apple med det? Finns det någon chans att de återkommer? Ser framför mig en dockningstation med en tre-fyra USB portar och Firewire 400/800 portar. Vem vet vad för annat skoj Apple kan putta in där?

Jag skulle köpa två stycken bums, en till jobbet och en hemma. Gud vad smidigt det hade varit att bara dock in sin kära PowerBook på båda ställena. Fattar inte varför Apple inte återupptar detta!

Finns det chans att påverka....

Jag håller med. Vi har visserligen mest PC på jobbet men allt fler vill ha bärbar trots att det ändå är ganska sällan som de behöver jobba utanför kontoret, men möjligheten är bra. Och har man en bärbar som stationär så är det inte dumt med en station.

Jag har just bytt ut min Powerbook 12" till en G5 men jag kan intyga att det blir trångt på vänstersidan av datorn när alla USB-tillbehör, skärm, högtalare, laddare osv är inkopplat.

• Medlem
  • Växjö
  • 2006-01-05 14:15
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-05 14:59
Ursprungligen av Kidde:

Såg lite plastig ut. Jag kunde inte läsa mig till om man kunde ansluta en skärm till den.

Den ultimata dockningstation skulle ha en inbyggd hårddisk, skärmanslutning (givetvis) så man kunde ha sin powerbook stängd när den var idockad. Man måste förstås lösa problemet med viloläget...

• Medlem
  • 2006-01-07 16:37
Ursprungligen av pem_pem:

Såg lite plastig ut. Jag kunde inte läsa mig till om man kunde ansluta en skärm till den.

Den ultimata dockningstation skulle ha en inbyggd hårddisk, skärmanslutning (givetvis) så man kunde ha sin powerbook stängd när den var idockad. Man måste förstås lösa problemet med viloläget...

Den ska ha anslutning för skärm. Hårddisk löser man ju enkelt med en FW-disk. Om du vill ha den stängd så är det bara att docka den i stängt viloläge så kommer den automatiskt att starta när du ansluter den externa skärmen som har ansluten till dockan.

En dockstation vore trevligt. Men vi ska inte stanna där. Jag skulle vilja se en direkt återupplivning av PowerBook Duo med tillhörande Duo Dock. Dock med ny teknik inuti naturligtvis.

Ursprungligen av pem_pem:

Är det bara jag som saknar tiden när det fanns dockningsstationer till våra bärbara macar?

Näe, du är inte ensam.

1
Bevaka tråden