Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags att updatera resten (ang utseendet)?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-22 05:02

iLife har det, iTunes har det, Aperture har det...!
Jag snackar såklart om utseendet på OSX.

Apple har updaterat iTunes, släppt Safari och iLIfe 06 har kommit ut och alla följer grå plast tutseendet nu. (t.o.m GrageBand till viss del)

Iaf, bara jag som tycker att det verkligen är nödvändigt för Apple att updatera utseendet på resten av OS'et ifrån den borstade metallen till detta nya utseendet nu när så många program faktiskst har fått det gråa utseendet?
Någon som har info ifall det kommer updatering snart?

Senast redigerat 2006-01-22 05:21

Aperture, iTunes (hela iLife) och Safari har tre olika utseenden. Själv tycker jag att det är helt ok med flera olika utseenden eftersom det går snabbare (tycker jag, jag har inte mätt) att få en översikt över vart ett fönster tillhör. Det viktiga för min del (och det som man i slutändan bryr sig om vare sig man är medveten om det eller inte) är hur programmen beter sig, själv skulle jag vilja se att Findern blir en blandning mellan Aperture och Pages i sin nästa version.

Jag har testat program som gör utseendet enhetligt men blev bara frustrerad av att jag blev illa behandlad av programmen. Samtidigt som jag förstår de som vill ha ett enhetligt utseende...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-22 12:08

Utan att veta någonting så kan det väl ses som troligt att Apple i och med Leopard 10.5 kommer att se över användargränssnittet överlag. Det är nog inget de åtgärdar i en mindre uppdatering.

Ja, en ny Finder lär vara på väg under arbetsnamnet "Chardonnay".

1
Bevaka tråden