Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pathfinder - killer app eller inte?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som använder Pathfinder? På ett sätt är den här fråga rätt larvig. Jag har laddat ner Pathfinder och testar den eftersom alla säger att den är oumbärlig. Särskilt senaste versionen. Och nu sitter jag här och försöker fatta vad det är som är grejjen. Jag utgår från att jag någon viktig poäng och vill höra med er som använder Pathfinder, varför ni gör det och inte kan tänka er att gå tillbaka till Finder.

Jag har provat den flera olika gånger, men har alltid fastat på nåt som vanliga Findern har som saknats... Nu senast (i nya versionen) så var de att Automator-funktionen inte finns, dvs man kan inte komma åt automatorscripts via högerklick..

Annars tycker jag att den verkar bra, en sak som dock stör mig att dom inte lagt in är Klippa-klistra med filer, o att de inte heller finns i findern är en stor miss tycker jag.

Visst har den många bra funktioner, men så länge det saknas funktioner som finns i den vanliga Findern så hoppar jag över.

Jag är tvehågsen jag har kört version 4 i en vecka nu och visst det är mycket snabbare än version 3 men samtidigt känns det som det är nerskräpat med funktioner som jag aldrig kommer använda.
Just nu kommer jag gå tillbaka till Finder när test tiden är slut.

• Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-31 13:39

Vad är det som är så dåligt med Findern egentligen? Att döma av vad jag har läst så är det framförallt Mac-rävar från Mac OS Classic som tycker att Findern är så dålig. Men, vadå, egentligen?

Jag gillar Finder men tycker att det saknas en del funktionallitet. Den finns i Pathfinder men så mycket mer! Lite som Word liksom....

Bara en sådan sak som att använda flikar istället för olika fönster gör att jag använder Path Finder.

/c

Vad är fresten 'dropstack' för nåt?

"Urklippslåda" för filer och mappar.

• Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-31 19:14

Testade PathFinder nyss och jag måste säga att jag blev trött på den ganska snabbt. En sak jag gillar med Finder är att den känns enkel och smidig, istället för så där bökig och jobbig som Explorer.exe till Windows; PathFinder påminner mig tyvärr om Explorer.exe så den åkte ut ögonaböj.

Kan mycket väl hända att det är en vanesak, men jag är nöjd med Finder så... "don't fix what isn't broken", som dom säger.

• Medlem
  • 2006-01-31 22:41

För att citera Christian Å. Flikar & tabbar, möjlighet att söka med eller utan Spotligth. Enkelt klick till terminalen etc. Enligt mig enklare hantering för att flytta filer (inte bara kopiera) via context menyn etc. Jag använder väldigt sällan gamla Findern nu för tiden.

1
Bevaka tråden