Hej!
Detta är i skrivande stund bara en idé (pengarna fattas t.o.m. mars och det är därför denna tråd hamnar här och inte i "Köpes" avdelningen) men jag ville be om lite support från er som har haft era iBooks länge. Here we go:
Jag har en PB G4 inköpt i juni 05 och kör daglig clone/backup med hjälp av Super Duper till en iOmega tripple int. FW HD. Allt funkar perfekt. Datorn används till dagligt arbete plus ljudinspelning och då mest stationärt (varför köpte du inte en stationär då... skriker ni )
Jag kommer att pendla mycket och det blir lätt mycket trängsel på tåget vissa timmar/dagar. Jag tänkte att det hade varit lagom smart att skaffa en äldre & minsta iBook (inte dasslock dock) som jag kunde ha på tåget/bussen. Den skule användas till läsning av det man inte hinner med hemma, ibland kan man skriva/jobba lite, Internet behövs inte. Jag jobbar mycket med projekt och använder Omni Outliner Pro - det är ofta jag skriver ner idéer på papper eller i min PB när jag tar den med, men i fall att jag hittar en billig iBook så hade jag kunnat göra rätt så mycket under de två timmarna på tåget. Lite jobb med hemsidan hade också kunnat hinnas med...
Nu till det praktiska. Omni Outliner kan köras på äldre OS X versioner än Tiger (nedåt till Mac OS X 10.1.x) men jag vet inte om Dreamweaver MX 2004 klarar det.
Vilken iBook ska jag köpa? Vilket är det minsta hårdvarukravet för mina behov? Tanken är att flytta de nyskapade filerna till min huvuddator med en liten USB-minnesmodul - inte krångla till med att synca mot den externa osv....
Vilket pris är rimligt att betala i så fall? Har kollat i vårt forum och det varierar kraftigt.
Stort tack på förhand