Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökvägsmystik - vissa försvinner, men bara ibland(!)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-20 19:06

Har haft alla iTuneslåtar på en extern HD.
Har nu migrerat setupen från en Mac Mini till en spojlans iMac G5. Jag flyttade själva iTunesinfon från iTunesmappen på minimacen till G5:ans iTunesmapp, och kopplade in hårddisken som tidigare satt i minimacen i G5:an. Det fungerade strålande! Men - nu har vissa filer så sakteliga börjat "tappa" sökvägen. Om jag till exempel söker upp artisten "Leftfield" och låter fönstret med sökresultaten stå en stund så kommer så småningom ett (!) upp framför någon av låtarna. Så måste jag söka upp låten på nytt. Knepigt? Och varför sker detta så långsamt, och bara ibland?

• Medlem
  • 2006-02-21 11:02

har du ställt om iTunes bibliotektets sökväg till den nya disken eller
har du dragit över filerna till Itunes bibilioteket?
Jag kör liknade, men då har jag dragit över filerna till Itunes från Externa disken. Och bokat i
att iTunes inte ska kopiera låtar vid när låtar läggs till, och sen låtat standard itunes mappen
vara grundinställt.(dvs till User:Musik) och inte externa disken.

• Oregistrerad
  • 2006-02-21 12:00

Bibliotekets sökväg är för närvarande min externa hårddisk, precis som det var på datorn den var kopplad till innan. Jag har kryssat i att itunes inte ska kopiera när låtar läggs till.

1
Bevaka tråden