Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstallera språkstöd, skrivardrivrutiner etc

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-27 19:56

Hej, vet att det bara går att slänga allt detta men jag skulle gärna avinstallera av bekvämlighetsskäl. Har en pkg-avinstallerare, men den säger att den inte kan ta bort alla dessa paket, finns det något annat sätt?
Om inte, vart ligger alla språk/drivrutiner?

Var i en nyinstallation är det jag väljer bort allt detta?

• Medlem
  • Österåker
  • 2006-02-27 21:35

Vid en nyinstallation trycker du på 'anpassa' någonstans... vettefan vad det hette nu... Är iaf en ruta som man ser tydligt, där ställer du in allt du vill ha med.

Lokaliseringsfiler för program ligger inuti själva "program-paketet" (ctrl-klicka på programmet, välj Show Package Contents: Contents > Resources och kika efter mappar med suffixet .lproj, exempvis sv.lproj för svensk lokalisering). Det är en rätt omfattande övning att manuellt ta bort språk som inte används. Radera inget om du inte vet vad det innebär! Monolingual hjälper till <-- har inte provat själv, bara läst om programmet i fråga.

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-27 22:40

Monolingual är bra, tar bort en massa onödig skit. Men efter varje uppgradering läggs det till mera onödigt, så man får köra det då också. I min installation tog Monolingual bort 2 GB, fastän jag gjort en anpassad installation.

1
Bevaka tråden