Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låtar försvunna ..

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-03 01:32

Jag upptäckte just att några av mina låtar i iTunes inte går att spela. Jag får ett utropstecken framför titeln och ett meddelande om att låten inte kunde spelas därför att orginalfilen inte går att hitta.
Det här är musik som jag fått via mail som jag förmodligen bara fört över från mailet till en lämplig spellista.
Jag gissar att låtarna är borta därför att mailen inte längre är kvar. I så fall har jag två frågor: Hur gör man för att musiken ska stanna kvar i iTunes även om man slänger mailet?
och den andra frågan är kanske än mer korkad för jag undrar om mail slänger sig själva efter ett tag, om det finns nån gräns för hur många man kan ha? Jag har ganska många i in korgen och kan inte påminna mig om att jag kastat dom här mailen som det fanns musik i (men det kan jag ju naturligtvis ha gjort..).
Tacksam för lite hjälp.

• Medlem
  • 2006-04-03 09:21

Bilagor, exempelvis medskickade mp3-filer, ligger ju "inbakade" i mailet och inte som separata filer. Så som mailboxarna är uppbyggda så innebär det att en bilaga inte nödvändigtvis ligger kvar på samma plats som förra gången.

Mail i inkorgen ska inte slänga sig själva, och någon mängd-begränsning har jag svårt att tänka mig att det skulle finnas - isf en väldigt, väldigt hög sådan.

Dra ut mp3-an ur mailet först så den extraheras ur mailet, och lägg därefter in den i iTunes.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-03 09:31

Jag låter iTunes kopiera låtarna till "sin" mapp. I inställningarna "Advanced", "General", kan du ställa in så att iTunes kopierar importerade filer. Om iTunes inte hittar filen, kan den ju inte spelas! Man måste inte låta itunes kopiera filen, men i så fall måste man låta den ligga kvar där den var när man importerade den!

Vänligen, Ylan

• Oregistrerad
  • 2006-04-06 00:30

Tack snälla för tips!:)

Ursprungligen av Duster70:

Hur gör man för att musiken ska stanna kvar i iTunes även om man slänger mailet?

I iTunes inställningar, under fliken "Avancerat", ska du kryssa för: "Kopiera filer till mappen iTunes Music när ett spår läggs till i biblioteket"

1
Bevaka tråden