Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Man Hjälp" - assistansartiklar på franska!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-04-10 21:16

Hej alla,

Jag switchade till Mac i november förra året och är hittills helnöjd! Bara så bra och vackert att jag inte fattar att jag inte bytte mycket tidigare.

Hursomhelst så har jag ett lite skumt beteende i "Mac hjälp" och undrar om nån sett nåt liknande.

Jag startar "Mac Hjälp" (från Hjälp-menyn i finder). I menyn "Hjälpvisning" kan man kryssa för ett alternativ som heter "Inkludera produktassistanssökningar". Jag har detta förkryssat.

Om jag då går till sökrutan i "Mac Hjälp" och skriver nåt "internationellt ord", t.ex. "Internet" så får jag ett antal träffar på hjälp-avsnitt (25 stycket i det fallet) och ett antal träffar på assistansartiklar (7 st i det här fallet).

Hjälpavsnitten är på svenska och ser helt OK ut.

Assistansartiklarna däremot har fransk titel, och om jag klickar på en får jag upp en fransk hjälpsida.

Jag har försökt fixa detta genom att:
- Gå till "internationellt" och ta bort all språk utom Svenska, Engelska och Norska. Ingen effekt.
- Ta bort alla plist-filer som har nåt med "help" att göra, i alla fall från min egen "Library"-mapp och samt "help"-mappen i "caches". Inte heller nån effekt.

Jag är osäker på när det här började, men jag tror inte det var såhär när datorn var ny. Jag vet dock att det inte kom i och med 10.4.6 utan fanns tidigare.

Idéer, kommentarer?

Vänliga hälsningar,
Json

Hej och välkommen hit.

Jag såg precis att jag har samma problem så du är inte ensam.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-04-12 16:02

"Mac hjälp" - assistansartiklar på franska!

Hej igen,

Tack för välkomnandet!

Ok, då vet jag att det är nåt mer allmänt.....

En sista reflektion: Min första artikel och jag skrev till och med fel i rubriken.....
Jaja, It can only get better.....

1
Bevaka tråden