Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari och Hotmail inte kompatibel längre?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-07 10:48

Sen en vecka tillbaka ungefär kan jag inte logga in på Hotmail via Safari. Så fort jag försöker, så ser man i adressraden att jag kopplas vidare till nya adresser, och slutligen kommer tillbaka till inloggningssidan.

Vad har hänt? Och vad kan jag göra för att lösa problemet?

Tömma Cachen, ta bort prefsfiler? Installera Firefox, byta hotmail mot nå nåt annat? Några förslag.

• Oregistrerad
  • 2006-05-07 11:05

Tömma cachen kan jag göra. Med vad är prefsfiler? (switcher)

I din hemmapp, Under Bilbliotek/Preferences. Finns nån fil som heter com.apple.Safari.plist eller liknande. Stäng av Safari o prova sen att flytta ut filen på skrivbordet o starta om Safari (Alla inställningar ska nu vara nollställda) Funkar de ändå inte kan du ju lägga tillbaka prefsfilen så slipper du göra om alla inställningar.

• Oregistrerad
  • 2006-05-07 11:20

Jag hittar tyvärr ingen fil som heter så eller liknande. Och det funkade inte med att tömma cachen.

Filen "com.apple.Safari.plist" ska absolut finnas, men inte i hårddisken—>Bibliotek—>Preferences utan i hårddisken—>Användare—>*dittkontonamn*—>Bibliotek—>Preferences.

Din hem-mapps Bibliotek alltså.

Annars kan man i Systeminställningar göra ett nytt testkonto för datorn (man får en helt ny hem-mapp), logga ut och in på det och se hur det är där. Funkar det i det nya konto så vet man att det är något med det andra. Bra att veta som ett första steg i att lösa probelemet.

• Oregistrerad
  • 2006-05-07 11:53

Men varför finnd et typ tre olika bibliotek för? Dum konstruktion.

Ja, nu funkar det iaf, jag tog bort plist-filen, och nu är allt frid och fröjd. kan jag slänga plist-filen nu?

• Medlem
  • 2006-05-07 12:59
Ursprungligen av Foxfire:

Men varför finnd et typ tre olika bibliotek för? Dum konstruktion.

Tvärtom, otroligt smart konstruktion!

/System/Library/ innehåller allt som OS:et behöver. Här ska man inte pilla överhuvudtaget.
/Library/ innehåller sådant som ska vara tillgängligt för alla användare på datorn
/Users/AnvNamn/Library/ innehåller specifika saker för varje användare

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-07 20:42

Har samma problem. Måste radera kashen för att d ska fungera varje gång...meh ar TinkerTools så har ställt in att inte spara nått så räcker me o starta om Safari.

Jag kastade precis prefsfieln men det går fortfarande inte att kolla sin Hotmail via Safari.

Här finns en hel tråd om det hela oxå.

Verkar som om MS strulat till det lite.

• Oregistrerad
  • 2006-05-07 22:20

Ja, det funkade en gång för mig, men nu kan jag inte kolla mailen igen! Dumma Microsoft!

• Oregistrerad
  • 2006-05-08 02:24

Samma probelm här. Byt till Firefox, så löser det sig.

• Oregistrerad
  • 2006-05-08 18:21

Firefox är så fult. Vill ha Safari!

Funkar alldeles utmärkt att logga in här. Har testat flera gånger nu — inga problem.

Ni som har problem — testa göra ett nytt användarkonto (görs i Systeminställningar—>Konton") logga in på det och se om det är samma problem där.

1
Bevaka tråden