Kan inte alls hålla med om Niklas kommentarer... Gärna får Photoshop få mer av illustrators funktionallitet och Illustrator mer av Photoshop, men programmen fyller olika segment applikationer.
Freehand har mer eller mindre varit "dött" fler år nu känns det som. Jag vet ingen som kör det framför illustrator
GoLive är tråkigt om det försvinner, det är webverktyget jag lärt mig sen det var en Mac-only produkt från företaget GoLive Dreamweaver har ett väldigt... annorlunda interface. Antar det lider av samma "fel" som Freehand. Det är inget fel, det är bara annorlunda mot många andra apps.
Att Lightroom skulle ersätta Photoshop vore kul om det var första april. Det kommer inte ske. Phothsop måste vara det starkaste varumärket som finns inom grafik och fotobehandling. Lightroom fyller en helt annan funktion än Photoshop.
Adobe Bridge får gärna utvecklas och bli mer "OSX-ig". Det programmet känns, igen, väldigt "annorlunda". Filhantering är mkt bättre i Findern.
Något jag ser som intressant här är Adobes position nu. De "äger" en gigantiskt potion av dagens standarder, däribland Flash och PDF. Adobe Media Player och Adobe Digital Paper Management here we come... Apple och Microsoft kan få intressant konkurans på mediaspelarfronten, helt klart. Dock ser jag inte en PDF-läsare och Flash-spelare som samma produkt. Precis som att Apple har en QuickTime player och en Preview applikation.