Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering till Mac OS X v. 10.4.7 lanserad

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 00:53

"Addresses an issue in which Apple Remote Desktop clients could stop updating the admin's control screen."

HUUUUURRRRARAAAAAAAYYY!!!!

Såg du min post eller?

Riktigt kul om inte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 01:09

Den funktionen har stört mig som f-n tidigare. Man måste logga ut remote-användaren för att få det hela att rulla igen. Klart jag noterade det!

Det räckte faktiskt med att på den fjärrdator som inte ville uppdatera bild köra "Update Client Software" från "Manage"-menyn för att rätta till det. Tillfälligt...

Men nu ska det alltså vara fixat!
Tjohoo igen!

• Oregistrerad
  • 2006-06-28 01:42

Detta är bara en känsla, men låter inte Minin (1.42 PPC) mera efter uppdateringen? Någon som känner igen sig?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-28 02:50

Jag tappade min Airport anslutning, var tvungen att skriva in lösenord mm igen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 04:58

Naturligtvis hängde den sig på den grå skärmen med äpplet och snurran. Vet att det kan ta tid, men över 2 1/2 h med rusande fläktar ska man inte behöva vänta. Var tvungen att stänga av. Frågan är om det kan ha blivit något knas med installationen då?

Har varit så för mig på den här datorn de senaste 2 av 3 uppdateringarna. 10.4.6 gick ok.

Hur kan man veta?

Mvh

Såg inte den här i release-nötterna, men nu går det att på MacBook Pro högerklicka genom att klicka samtidigt som två fingrar vilar på 'spårplattan'. Det här är valfritt och kan ställas in i Systeminställningar > Keyboard & Mouse > Trackpad > välj "Place two fingers on trackpad and clock button for secondary click"

• Medlem
  • Värmdö
  • 2006-06-28 10:44
Ursprungligen av Pegges:

Såg inte den här i release-nötterna, men nu går det att på MacBook Pro högerklicka genom att klicka samtidigt som två fingrar vilar på 'spårplattan'. Det här är valfritt och kan ställas in i Systeminställningar > Keyboard & Mouse > Trackpad > välj "Place two fingers on trackpad and clock button for secondary click"

ÄNTLIGEN! Jag trodde det var helt kört att få den funktionen på MacBook Pro 15"!

• Oregistrerad
  • 2006-06-28 12:28

Alltså, jag har uppdaterat och har en MBP 15.4" men jag kan inte se något sådant alternativ...

Ursprungligen av Pegges:

Kan de inte fixa detta alternativet på alla macar. Tekniken finns ju redan på iBook och PowerBook med två-finger-scroll.

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-28 06:47

Jag har uppdaterat två Macar nu, inga problem vad jag kan se hittills.
Transparent Dock har lagt av, vilket den brukar mellan varje uppdatering. Men det kommer väl snart en ny.

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-28 09:29

Min var på 64,9 MB. Intel. Rullar fint, har inte upptäckt några problem. Än?

Yes!!

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-28 09:54

Minns någon den där buggen då man satte muskpekare i "skarven" på docken (den mellan apps och papperskorgen)? Det som hände var att muspekaren ändrade form till en dubbelriktad pil, vilket den ju skulle eftersom man kan ändra storlek på dock den vägen. Men om man flyttade muspekaren uppåt efter att den ändrat from, ändrade den inte tillbaka.... Nu är den buggen borta iaf!

Ursprungligen av Snooze:

Minns någon den där buggen då man satte muskpekare i "skarven" på docken (den mellan apps och papperskorgen)? Det som hände var att muspekaren ändrade form till en dubbelriktad pil, vilket den ju skulle eftersom man kan ändra storlek på dock den vägen. Men om man flyttade muspekaren uppåt efter att den ändrat from, ändrade den inte tillbaka.... Nu är den buggen borta iaf!

Den är kvar för mig. Iaf en liten stund.

Ursprungligen av Snooze:

Om man har Finder aktivt verkar den uppdateras rätt, annars inte lika lätt.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-28 11:32
Ursprungligen av star-affinity:

Om man har Finder aktivt verkar den uppdateras rätt, annars inte lika lätt.

För min del fungerar det felfritt oavsett...

Ursprungligen av Snooze:

För min del fungerar det felfritt oavsett...

Definitivt inte för mig. Men det beror på vad man "åker ut till" (fönster etc.) från Dock-listen.

Får väl göra en film och visa.
Lägger den då här:

http://home.mac.se/star-affinity/

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-06-28 12:29

OBS: PithHelmet funkar inte i PPC upd;en. Samma sak i Intel antar jag. PithHelmet brukar alltid sluta funka efter upd. Det är tradition liksom, hehehe...Snart kommer nog en upd av den.

• Medlem
  • Linköping
  • 2006-06-28 19:51
Ursprungligen av mjg:

OBS: PithHelmet funkar inte i PPC upd;en. Samma sak i Intel antar jag. PithHelmet brukar alltid sluta funka efter upd. Det är tradition liksom, hehehe...Snart kommer nog en upd av den.

Pithhelmet startar om man ändrar MaxBundeVersion till något högre i filen Info.plist som finns i Pithhelmet.bundle. Det har fungerat för mig.

• Oregistrerad
  • 2006-06-28 15:57

När ska de börja ta med mindre flashiga mobiltelefoner i iSync, som Sony Ericsson K510i?

Senast redigerat 2006-06-28 16:32
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-06-28 17:09

Jag har uppdaterat på fyra av fem Macar här hemma utan problem:

Mac Mini (intel, dubbelpropp)
Mac Mini G4 1.42
iMac G3 400MHz
iMac G4 1GHz

Hur länge kan man få vänta på omstarten efter uppdateringen? (PPC Mac) Väntade på cirkeln som snurrade i 10 minuter men det kom inte igång..

Vad gör man om det inte fungerar? Installationsskiva, installera om över?

Edit:
En omstart gjorde susen.

Senast redigerat 2006-06-28 19:13

De har fixat en utskriftsbugg som jag rapporterat också!

Färglaserskrivaren HP ColorLaserjet 4700 (och kanske även andra skrivare) kraschar inte längre med feltyp 49.0E00 SERVICE ERROR om man skriver ut webbsidor med fler än 79 tecken i TITLE-taggen från vissa webbläsare. Testade med Safari, Firefox och Camino. Internet Explorer påverkas inte av buggen av någon anledning.

Jag får inte uppdatera

Jag får tydligen inte uppdatera till 10.4.7 hur som helst. Vet någon varför? (Jag har MBP 17".)

Ursprungligen av Sverker Åslund:

Jag får tydligen inte uppdatera till 10.4.7 hur som helst. Vet någon varför? (Jag har MBP 17".)

http://www.sverker.se/bilder/programuppdatering.png

Du har inte råkat ignorera den?

Öppna Programuppdatering igen, öppna menyn Programuppdatering och se om du kan välja alternativet Återställ ignorerade uppdateringar.

• Oregistrerad
  • 2006-06-28 21:18

mera fart

Uppdateringen har visst gjort någonting snabbare: mitt resultat har förbättrats nästan en sekund i
http://www.24fun.com/downloadcenter/benchjs/benchjs.html
sedan jag uppgraderade...

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Du har inte råkat ignorera den?

Öppna Programuppdatering igen, öppna menyn Programuppdatering och se om du kan välja alternativet Återställ ignorerade uppdateringar.

Nix, det hade jag inte. Men nu på morgonen fick jag erbjudande om att installera QuickTime 7.1.2 och SMC Firmware 1.1, och då fanns 10.4.7 där igen.

Nå, slutet gott, allting gott.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2006-06-28 21:56

Äntligen funkar iSync med Nokia 9300i... Underbart!!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 22:01
Ursprungligen av theoo:

Äntligen funkar iSync med Nokia 9300i... Underbart!!!

Javisst, men Apple får gärna öka tempot upp iSync-uppdateringarna lite. 5 telefoner varannan månad räcker inte. Jobba ikapp, först då håller det tempot.

Bevaka tråden