Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska man hoppa på Macbook tåget eller vänta?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-06-29 12:11

Nu har jag en svår och jobbig fråga. Iallafall för mig.

Tänkte köpa en Macbook. Som många andra

Men det jag har funderat över är om man ska vänta ut en andra revision eller om man ska hoppa på nu och ta en Apple Care addon och köra huvudet i kaklet och hoppas att den man får komma funka tiden ut?

Förstår ni mina funderingar? Är det någon som vet något eller har erfarenheter av Apples revisions-intervaller och isåfall kan ge mig en hint om när jag ska köpa eller rättare sagt hur länga jag ska hålla i plånboken och bita i kudden av otålighet?

Ja ja. Ni få la svar om ni vill. Min tråd kan vara överflödig efter som det kryllar av trådar om Macbook.

MVH
Andreas

Lite funderingar om när nästa MacBook kommer finns här, där kanske du kan hitta lite matnyttig info/spekulationer: Uppgradering av MacBook?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-06-29 13:20

Tack för din länk. Många mat-nyttiga funderingar där. Det avgör en del.

Men en annan fundering som jag sitter på är att här i Jönköping finns PCCity. De har alla tre modellerna på lager och det betyder att jag kan åka upp när som helt och plocka en från hyllan. MEN. Om nu nått händer typ garanti-sak. Måste jag gå till PCCity med den eller tar Apple den direkt utan omvägar? Jag vet ju att PCCity kommer bara skicka den vidare till Apple och då blir det en tråkig mellanhand. Men om jag samtidigt köper Apple care och reggar dator där, kommer då Apple ta hand om den direkt DÅ?

På tala om Apple care. Ska man inhandla den direkt när man köper datorn eller kan man göra det någon gång under det första året? Är det vettigt att köpa Apple care eller är det nått som är överskattat?

MVH
Andreas

Apple Care är precis som de flesta liknande försäkringar, dvs ovärderlig den dag det händer något. Men de (dvs försäkringsgivarna) går ju plus tack vare att det i de flesta fall aldrig händer något...

Du kan vänta nästan exakt 12 månader innan du tecknar för AppleCare - ingen brådska där inte, garantin finns ju i 12 månader.

1
Bevaka tråden