Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett urspårat tåg fortsätter här: Vad väger din gasfot?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Denna tråd nedan gick lite överbord så här nedan kan vi fortsätta.. Vad väger er gasfot? Det är den imaginära vikten som är intressant, ej den faktiska (vi vill ju inte att nån kapar av sig foten och lägger på vågen för att bidra med ett exakt mått)

http://www.99mac.se/lounge/99956-pengar-har-foer-stor-makt.html

Jag kommer posta vikten av min gasfot snart (Nån som känner igen detta? )

Min gasfot väger nog ungefär 30-40 kg. Den har inte haft näring nog att växa sig så stor som den har potential att bli då jag endast har en Volvo 745 att mata den med.

Min väger kanske 74 kilo, dvs mer än min egna kroppsvikt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-03 11:06

Jag har precis köpt en ny bil så jag måste nog ta det lite lugnt med min gasfot.
Blev en Golf GT... Liten bil med på tok för stor motor för att vara en första bil och ett körkort som knappt har torkat....

Ursprungligen av glemme:

Jag har precis köpt en ny bil så jag måste nog ta det lite lugnt med min gasfot.
Blev en Golf GT... Liten bil med på tok för stor motor för att vara en första bil och ett körkort som knappt har torkat....

Äre turbo i den månne? Turbo är fint.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-07-03 11:10

Foten väger ca 0,59 l/mil.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-07-03 11:14

Hoppas dock på en ny Citroën C4 HDi med sexväxlad automat till hösten, då blir gasfoten ännu lättare.

Ursprungligen av Peth:

Hoppas dock på en ny Citroën C4 HDi med sexväxlad automat till hösten, då blir gasfoten ännu lättare.

Hm, med en C4 är risken stor att gasfoten blir ännu tyngre, farligt kul liten bil det där.

(och min gasfot är tuung, men vad gör man annars med en turboladdad hydraulcittra som bara får bättre vägegenskaper ju fortare det går? )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-03 14:42

turbo och direktinsprutning..
fick pris för tuffaste motor förra året typ.
1.4 liters skitmotor som på pappret har 170 hästar och i teknikens värld är uppmätt till 192 hästar. Rätt mycket ur en sån liten. GTI har 2.0 liter och 200 hästar.

TSI kallar VAG tekniken för de som undrar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-03 15:25

http://personbilar.volkswagen.se/page_9697.shtml

för er som vill läsa mer om min tuffa bil..

ipodkoppling var ett självklart val!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-03 15:51

Det beror på vilken bli jag rattar... ( har två )
tiden på dygnet ( jobbar natt )
& mängden trafik...

Är jag själv i min "racer", gryningen är på gång & medtrafikanterna få är foten blytung.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-07-03 17:06

Numer blir det en lätt gasfot då man rattar fars lånade Land Rover. Annat var det när jag hade min Smart Roadster, full gas tenderade ändå aldrig mer än 0,8 l/mil hur fort man än körde.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-03 18:49

Min väger vanligtvis 0,72 med sommarskor. Med de tyngre, men smalare vinterskorna (som skär genom snön bättre) väger den ibland så lite som 0,6.

Det konstiga är att hur hårt man än trampar så väger den nästan aldrig mer än 0,8, borsett från när man måste kapa nästan 40 mil på under 3 timmar, då väger den 1. Men så har den bara 90 att använda sig av...

1
Bevaka tråden