Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Semesterplaner: Vad gör du i sommar?

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Olle@mac:

Jag ska ta det ovanligt lugnt, orkar knappt upp för den kortaste backen, speciellt när det är varmt ute... väntar på att läggas in för kranskärlsröntgen efter att senaste kolappsen visade ett blodtryck på 200/110 - får hoppas på att nästa sommar blir MIN sommar

Oj, det var inga dåliga tryck det! Ta det lugnt och lycka till!

Ursprungligen av Olle@mac:

Jag ska ta det ovanligt lugnt, orkar knappt upp för den kortaste backen, speciellt när det är varmt ute... väntar på att läggas in för kranskärlsröntgen efter att senaste kolappsen visade ett blodtryck på 200/110 - får hoppas på att nästa sommar blir MIN sommar

OJ! Ta det LUGNT för tusan!!

Just nu så är man funktionär på DreamHack, sen så ska det börja jobbas. Scoutläger i Bohuslän i en vecka samt funktionärsjobb på en lokal mindre musikfestival kan jag se fram emot när jag inte klipper gräsmattor och städar trapphus.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-19 15:53

Semester ja...Företagen jag jobbar åt har mer jobb än någonsin så de två månaderna som kommer kommer är inte som andra år "lugna men fattiga" utan halvmycket jobb och en del semester.
Har märkt att jag inte mår bra av för mycket lugn och ro. Skulle gärna jobba mer och sprida ut semestern med en vecka här och där. Att dega ihop i 4-5 veckor i sträck är verkligen ingenting för mig. Småjobb under sommaren och sedan ragga mer kunder i slutet av sommaren.
Semester tar jag senare när mörkret kommer, är då den verkligen behövs.

Jag ska jobba fram till mitten på Juli (kom tillbaka för att fixa en massa trista grejer) och sen åker jag till Paris på 60årskalas med svärmor & co. Därefter blir det Singapore förutsatt att alla jobbgrejer är klara.

Sommaren borde vara ett bra tillfälle att gå igenom alla oläsa mail och PM. 817 olästa privatmail, ett par hundra jobbmail och några hundra olästa PM att ta igen

Vi afrikaner drar till Sverige och semestrar. Kom i fredags stannar till 12/8!
Bromma, Småland o bohuslän står på schemat. resa så LITE som möjligt - det är semester för en sån som mig! Reser ju ganska mycket annars liksom.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-06-20 19:10

Göra? :eek: På semestern?:eek:
Minsta möjligt!:p

(Sen ska jag väl sätta lite kakel i köket.):tveksam:

Jag har väldigt lösa planer inför sommaren. Det kommer att bli mycket segling men sedan kan nog det mesta hända.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-06-22 00:34
Ursprungligen av Björn Leander:

Jag har väldigt lösa planer inför sommaren. Det kommer att bli mycket segling men sedan kan nog det mesta hända.

Vad är det som ska seglas?

Som egenföretagare så har jag ingen semester, bara inkomstbortfall... (Har aldrig haft en enda semesterdag i mitt snart 30-åriga liv.)

Jägarexamen är inplanerat i slutet av juli, sedan är det en del jobb, mestadels frilans/projekt. Tänkte ta tag i körkortsutbildningen också nu när man har lite tid över, och känner jag mig själv rätt så kommer jag ha minst ett dussin saker till att göra innan sommarn är slut.

Att ha tid för saker innebär inte vila, utan mer jobb/projekt som man har lust att fullfölja

Bygga ny brygga (stenkista).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-22 11:05

Ledig i 7 veckor från och med i morgon, men det känns inte om om jag har problem att få tiden att gå.
Hus- och garagegrund ska gjutas nästa vecka, sen ska husleverantören smacka upp en husstomme, och jag bygga garage. När garaget är klart ska vi fylla husstommen med nåt vettigt, typ väggar och sånt.
Ska också försöka ha lite "riktig" semester. Vi inleder på lördag med en biltur Uppsala-Bollnäs-Sundsvall-Östersund-Mora-Uppsala (tar gärna emot tips på saker att se).
Sen blir det väl ett par besök hos svärföräldrarna i skärgården (Blidö o Sundskär för den som har koll på bäringarna).

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-22 11:38

Jobba.
Eventuellt en pilsner.
Ungarna vill till Legoland (Danmark) ett par dagar, så om nån har tips på biljetter, boende, etc?

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2006-06-22 23:21

Sticker ner till Roskilde-festivalen, efter matchen Sverige - Tyskland på lördag. Sen blir det dyk-kurs och segling i skärgården...
Därefter ska jag montera nyinförskaffade solfångare på taket och installera nya rör, för att knyta ihop dom med akumulator-tanken i värme-systemet.
(Samtidigt som jag läser en mattekurs på KTH )

- fullt upp hela juli

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-06-22 23:50

Jag jobbar en vecka till, sedan blir det ledigt i fyra veckor.

Direkt då jag kommer hem på fredagen tar jag av mig klockan, det är en bra grej för att koppla av, jag lovar. Sedan sätter jag inte på mig mitt armbandsur förrän måndagen jag ska arbeta igen. Jag har tillämpat denna enkla metod i några år och den är inte dum.

Nåja, frågan var ”Vad gör du i sommar” och svaret kommer här. Jag ska göra två saker:
- Vila, koppla av och njuta av ledigheten.
- Reparera det som behövs på huset.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-23 07:53

Jag har tre veckors semester...
Under dem skall jag byta jobb & sätta upp min nya arbetsplats.
Gifta mig.

Grattis!

Jag har två veckors semester, då jag ska vara hemma och kramas hela tiden med sambo och dotter.

En natt i Köpenhamn med enbart sambo är inbokad också.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-06-23 10:18

Blir 6 veckor i Sverige som började 10 Juni. Kommer dela tiden mellan Stockholm och Göteborg. 1 vecka ska vi på kryssning i Medelhavet för att fira min mors 60-års dag.

Kom själv just tillbaka från en vecka på Skiathos (rekommenderas varmt, tror faktiskt den har blivit min favorit-ö av de jag besökt i grekland), men nu blir det annat av eftersom jag sätter igång med en totalrenovering av köket i morgon. I princip allt ska rivas ut och ersättas med nytt, så jag har en känsla av att jag har semestern fullbokad nu...

Ursprungligen av Samuel K:

men nu blir det annat av eftersom jag sätter igång med en totalrenovering av köket i morgon. I princip allt ska rivas ut och ersättas med nytt, så jag har en känsla av att jag har semestern fullbokad nu...

Japp, det har du Förr-förra sommaren gjorde jag detsamma. Roligt och väldigt jobbigt, det där med köksbyte.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-27 19:20
Ursprungligen av Samuel K:

Kom själv just tillbaka från en vecka på Skiathos (rekommenderas varmt, tror faktiskt den har blivit min favorit-ö av de jag besökt i grekland), men nu blir det annat av eftersom jag sätter igång med en totalrenovering av köket i morgon. I princip allt ska rivas ut och ersättas med nytt, så jag har en känsla av att jag har semestern fullbokad nu...

Ojoj, totalrenovering utav kök...

Har jag hållt på med det senaste månaden, rev ner allt och satt upp gipsskivor i tak och på väggar. Sedan arbetat därifrån, i stort sätt allt köpt på ikea. Bara kaklet kvar nu. Sedan är allt färdigt.
Då ska jag ta tag i ena badrummet också.
Rivit bort allt där med, även bilat golvet och dragit nya vattenledningar, gjutit ny betong. Låter betongen brinna medan jag fixar köket sedan blir det att ta tag i badrummet.

Det är "slavarbete" då jag flyttat hem men inte har något sommarjobb, farsan hjälper till lite när jag behöver hjälp. Alltid bra med kunnigt folk på telefon om det behövs.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-06-27 22:10
Ursprungligen av Samuel K:

Kom själv just tillbaka från en vecka på Skiathos (rekommenderas varmt, tror faktiskt den har blivit min favorit-ö av de jag besökt i grekland), men nu blir det annat av eftersom jag sätter igång med en totalrenovering av köket i morgon. I princip allt ska rivas ut och ersättas med nytt, så jag har en känsla av att jag har semestern fullbokad nu...

Kul det finns fler Skiathosfantaster här. Jag var där 29/5-13/6, så min sommarsemester är redan avklarad:'( Men det blir nog en ny resa dit i slutet av augusti till mina kollegors förtret. "Det finns ju hundratals öar i Grekland och du åker tillbaka till samma ö om och om igen"

Ursprungligen av MacJake:

Kul det finns fler Skiathosfantaster här. Jag var där 29/5-13/6, så min sommarsemester är redan avklarad:'( Men det blir nog en ny resa dit i slutet av augusti till mina kollegors förtret. "Det finns ju hundratals öar i Grekland och du åker tillbaka till samma ö om och om igen"

Precis, det är ett ställe man trivs så rent otroligt bra på. Känns inte alltför exploaterat heller, trots att befolkningen faktiskt ökar tiofalt under sommarhalvåret. Har varit på ganska många andra öar därnere, men Skiathos har faktiskt något särskilt. Kommer nog att åka tillbaka flera gånger känns det som.

Och idag kavlade jag och brorsan upp ärmarna och började riva köket... jösses vilket slitgöra! Stommarna från 60-talet är definitivt inte byggda för att bytas ut, fick bearbeta dem med hammare, sticksåg och japansåg för att ens få loss dem från väggen! Drygt hälften kvar nu...

Usch vad folk hittar på mäktiga saker. Jag börjar min 4-veckors semester nästa vecka och har nästan inga planer alls. Typ gå på så många auktioner som möjligt och kanske fara upp till Luleå och hälsa på pappa, farmor och farfar. Om jag hittar någon vettig och uthållig hundvakt alltså.

Det är väl hunden som kommer att få mest uppmärksamhet under semestern (toookig boxertik på snart 8 månader) skulle jag tro.

Ska försöka ta mig för att fotografera en hel del också. Och kanske bygga lite hemsida. Usch. 4 veckor är alldeles för kort. 4 veckor jobb och 48 veckor semester skulle vara mer lämpligt

har barnen ensam i de två första veckorna. En sak som jag provade förra året och som varmt kan rekommenderas.
Vi bestämde att de har "bestämmardagar" där de varsin dag i en vecka fick bestämma allt ifrån mat, vad vi skulle göra etc. Riktigt kul att lyssna på förhandlingen som pågick..
Och de tröttnar ganska fort på att leva på jordgubbar och glass och längtar till vanlig mat.

Bevaka tråden