Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kortkommando för markering av ord

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-23 12:58

Läste för ett tag sedan en tråd om kortkommando för markering av hela ord, men har glömt bort vilket det var och nu kan jag inte hitta den tråden (trots att jag sökt och sökt). Så, någon vänlig själ som skulle kunna dela med sig av sin kunskap till en oerfaren switcher?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-23 13:04

Förmodligen förstår jag dig fel men du menar inte bara dubbelklicka på ordet du vill markera i en text?

• Medlem
  • Öland
  • 2006-07-23 13:07

annars är ju alt-shift en bra grej (självklart med lämplig piltangent)

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-23 13:34
Ursprungligen av Filip:

annars är ju alt-shift en bra grej (självklart med lämplig piltangent)

tack! precis det jag menade.

• Oregistrerad
  • 2006-07-23 17:42

shift alt äpple i kombination med piltangenterna är ett måste i textredigering. Tyvärr fungerar det dåligt i vissa dåligt gjorda program(MS Entourage) men de flesta fungerar det utmärkt i.

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-23 20:47
Ursprungligen av mikotekniko:

shift alt äpple i kombination med piltangenterna är ett måste i textredigering. Tyvärr fungerar det dåligt i vissa dåligt gjorda program(MS Entourage) men de flesta fungerar det utmärkt i.

Hur menar du med shift alt äpple i kombination med pilarna?

• Oregistrerad
  • 2006-07-24 00:34
Ursprungligen av iElin:

Hur menar du med shift alt äpple i kombination med pilarna?

Testa lite olika saker. alt-höger/vänster hoppar mellan ord, äpple-höger/vänster går till början eller slut av rad. mycket användbart!

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-24 09:10

Testa lite olika saker. alt-höger/vänster hoppar mellan ord, äpple-höger/vänster går till början eller slut av rad. mycket användbart!

Hehe, jag som trodde du menade att man skulle trycka på alla tangenter samtidigt :">

• Oregistrerad
  • 2006-07-24 23:40
Ursprungligen av iElin:

Hehe, jag som trodde du menade att man skulle trycka på alla tangenter samtidigt :">

Hehe det skulle kanske ge helt okontrollerade resultat!

• Medlem
  • 2006-07-24 08:37

Det fungerar ganska bra även i Entourage. Det som inte fungerar är "markera resten av raden".
Annars fungerar "markera ett tecken", "markera ord" samt "markera resten av stycket".

• Medlem
  • Mjölby
  • 2006-07-25 08:27

Men inte i MS Word.

1
Bevaka tråden