Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda ytterligare musknappar till navigering i Safari - hur?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sökt på forumet utan att finna - vill kunna använda de extra knapparna på min Logitech-mus (510) för att navigera framåt respektive bakåt i Safari. Det är ganska typiskt PC antar jag men det är ett väldigt invant mönster som jag gillar, går snabbare för mig jämfört med "äpple+home" och "äpple+end". Någon som kan hjälpa mig?

• Oregistrerad
  • 2006-07-25 15:03

edit: -dubbelt-

• Oregistrerad
  • 2006-07-25 15:04

USB Overdrive kanske:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13443
---
Mittenknappen använder jag till att backa - trycker ned hjulet när jag vill gömma hela programmet

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-25 15:13

Ladda ner och installera Logitechs Control Center. Sedan kan du koppla tangentbordkombinationer till knapparna. Fram och bakåt blir då äpple vänster respektive högerpil.

Jag har Logitechs mjukvara installerat och när du hittat (www.logitech.com) och installerat de för din mus ska du öppna systeminställningar och leta upp Logitechs inställngsfunktion (inte vanliga mus-inställningen alltså). Jag har fram och back och dessutom alla Expose-funktionerna utlagda på olika knappar. Rena vapnet!

För att kunna ställa in Exposé på knapparna måste du ställa om respektive Exposé-funtion till till exempel F8 som är ledig. Därefter ställer du in varje knapp och sedan ställer du tillbaks till de vanliga F9, 10, och 11 i Exposé-inställningarna. Annars när man ska skriva in att F9 ska ligga på en knapp hoppar fönstren runt, därav nödvändigheten att ställa om den till F8 eller nått för stunden. Om du är osäker så ta en knapp i taget.

Jag tackar för era tips, tack! Det fungerade utmärkt med Logitechs drivrutiner.

1
Bevaka tråden