Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibland har man tur...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade bestämt mig för att köpa en ny grill.
En som skulle klara av barbeque-grillning.
Weber är både kännt och bra. (Modellen jag ville ha var One-Touch Gold 57 cm)
Så igår gav jag mig av på jakt - första stället jag hittade den på kostade den 2495 kr.
Lite mycket tyckte jag.
Så till nätsa ställe - wow! - bara 1998 kr.
Men ajdå den var felmärkt den skulle kosta 2495 kr men jag fick den för det om jag ville.
Så jag la undan den för att hämta den idag.

Detta var på Plantagen, idag åker jag för att hämta den och bara för att går jag in på K-Rauta (som i Sundsvall ligger mittemot Plantagen, en promenad på 100m) för att titta vad den kostar där.
Oj! 1895 kr kostar den där, taget! Billigaste på Pricerunenr var 1890 kr.

Så kommer jag till kassa och de säge att den är felmärkt(!), ajdå säger jag blir lite nervös.
Tänk om de höjer den.

Men nej. Jg får den för 1595 kronor efter som de har lite dålig koll på priserna och de har tre priser att gå efter men deras chef säger ge kunden det billigaste.

Tack tack säger jag.

Härligt!
Har hört mycket gott om K-Rauta. Dom ska tydligen öppna här i Växjö också - bra med mer konkurrens.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-07-25 16:43

Ett fynd, på min ära. Den grillen gör ett bra jobb.
Tidigare årsmodeller av One-Touch Gold hade dessutom termomter i locket, men någon sådan har jag inte hittat. Jag tror de försvann för 5-6 år sedan.

Attans det har jag velat haft!
Det tänkte jag faktiskt på att det vore bra att ha nu när jag ska ligga på cirka 130 graderi grillen.

Fråga ang detta:
Behöver jag köpa de extra bricketthålarna eller räcker det med de som följer med?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-07-25 19:31

Grillen med termometern jag refererar tillhör syrran och svågern, och köttet som grillas blir alltid jäkligt saftigt och gott. Jag har aldrig lyckats göra bättre hemma med min grill. Kanske kan man eftermontera en vanlig ugnstermometer? Det ser ut som en sådan faktiskt, nerstucken på lockets framsida - ungefär vid handtaget, om jag inte minns fel.

Så till frågan om bricketthållarna. Jag vet hur det ser ut, men inte om det är tillbehör eller original. Det ser iallafall ut som en liten ”bur” i mitten av gallret, med fyra räta väggar. Kan detta vara till hjälp?

De som följer med är en "ståltråds" konstruktion, de man kan köpa till ser ut som små aluminiumbåtar.

Hmmmm... ett plåtslagare och en termometer senare kanske...

Åh andra sidan kör jag ofta med kötttermometer när jag grillar större stycken, vilket man gör med barbeque.. usch vad vill hem och testa nu!

Bara 4 timmar kvar på jobbet...

Ser man på i förpackningn låg det en termometer.
Passade perfekt i ett hål i handtaget.

En sak som slog mig när jag monterade grillen var hur enkelt det var.
Typsikt amerikanskt tänkte jag. Hamare och skiftnyckel var allt som behövdes.
Mycket enkel men stabil konstuktion känndes det som.
Imorgon ska jag premiärgrilla.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-07-26 20:09

Eeey!? Finns det termometer i de nya? Jag som avstått köp just för att de inte finns med. Det kanske är kutym av butiker att inte montera dessa då de kanske blir stulna?

Fan, Hedman. Nu blir jag lite avundsjuk.

1
Bevaka tråden