Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Designen på nya Dell med Core 2 Duo

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte vad ni tycker, men jag tycker den ser ganska läcker ut på bilden. Inte stilren som Apples prylar, utan alldeles för bråkig för att passa in i de flesta miljöer. Den skriker "gamer" istället för kontorspryl. Men som en design för att tilltala exempelvis gamers, så tycker jag den är betydligt snyggare än AlienWares maskiner.

Här kan monstret beskådas: http://www.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsdt_700?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

  • Medlem
  • 2006-07-28 02:37

Den ser ut som en fläkt, eller ett bastuaggregat. Den är väl inte ful kanske... men inte särskilt vacker heller. Jag tycker inte att Apples G5 är snygg heller, jag gillar inte det industriella utseendet.

Visst är XPS Dells "värsting spelmaskiner"? Har inte dom alltid sett lite märkliga ut?

//Stefan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-28 09:34

När jag var liten hade min pappa en bilvärmare som såg ut sådär...

Som så många så verkar de inte förstått att bra design inte bara är utseende utan minst lika mycket funktion.

Imponerande innehåll dock.

Såg i den andra tråden att många tyckte den var vedervärdig. Jag håller med acke om att design/funktion bör hålla ihop, och i det avseendet verkar det rätt klåfingrigt att hela lådan lutar framåt. Jag antar att det ska signalera fart, men det är väl inte lådan som ska röra på sig…

Annars så håller jag fast vid att den är rätt snygg som en dator för gamers.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-28 17:06

Beauty is in the eye of the beholder.

Den var i alla fall annorlunda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-28 22:53

Rättar mig själv lite, kanske mer såhär. Design är inte utseende utan funktion genom utseende.

Eller nått...

Det vanliga är väl att säga att form följer funktion. Det är egentligen ett gammalt slagord som hör till 50- eller 60- talet, om jag minns rätt.

(Och här finns nog många som kan rätta mig om jag har fel )

Men även om det är en "gammal" tanke, så har den aldrig släppt greppet om designens idévärld. Fast det känns ju märkligt att kalla en så ung idé "gammal", när folk har format bruksföremål i flera tusen år.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-29 08:06

Rätt tuff, men långt ifrån snygg. Bland det bättre jag sett från Dell.

Vad är det som sticker ut nertill där bak?
Har den stödben?

Jag tror nog den "finessen" hade fått svårt att passera borta hos Apple.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-29 12:22

Dell verkar dock ha lite svårt med matematiken. Under rubriken Technology->Hard Drives så berättar de att det finns plats för fyra hårdiskar om 250 GB vilket ger ett lagringsutrymme på 2 TB (sic!).

4x250 har för mig alltid blivit 1000

1
Bevaka tråden