Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart tar mina bifogade filer vägen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skickade igår 2 st jpg-filer till olika adresser. Det ena var ett Spray-konto och det andra vet jag inte vad det var. Båda mottagarna är PC-användare. Båda kunderna ringde mig och sa att det inte fanns något bifogat. Det ska sägas att jag skickar många filer varje dag, i mitt jobb, men det brukar inte strula så här.

Kan det vara mottagarens virusprogram som sätter stopp för bif filer, eller...?

Någon som har ett svar på detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-03 08:40

Var det med Mail du skickade?
Jag har upplevt samma sak när jag skickat bilder. Det beror nog mest på mottagarens inställningar. För att komma runt det har jag installerat Mail Attachments iconizer. Då läggs bilderna in som ikoner i stället och sen dess har det funkat.

Ursprungligen av Konrad:

Var det med Mail du skickade?
Jag har upplevt samma sak när jag skickat bilder. Det beror nog mest på mottagarens inställningar. För att komma runt det har jag installerat Mail Attachments iconizer. Då läggs bilderna in som ikoner i stället och sen dess har det funkat.

Tack för tipset! Ska testa det.

Ursprungligen av Konrad:

Var det med Mail du skickade?
Jag har upplevt samma sak när jag skickat bilder. Det beror nog mest på mottagarens inställningar. För att komma runt det har jag installerat Mail Attachments iconizer. Då läggs bilderna in som ikoner i stället och sen dess har det funkat.

OK. Kollade, men det verkar ju som Mail Attachments iconizer inte har att göra med om filerna når mottagaren eller inte. MAI gör ju bara ikoner av det jag tar emot. Eller, har jag fel?

Var det med Mail du skickade?

Ja, det var det.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-03 08:58

Jo, det gör den. Men jag hade förut en som jag skickade bilder till, utan MAI, han fick aldrig några bilder. Men med MAI fick han det. Varför det var så vet jag inte.
För övrigt tycker jag att MAI är bra, särskilt om man skickar många bilder.

1
Bevaka tråden