Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

byta till loopia?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft en domän hos nunames ett tag, vilket har funkat rätt bra, förutom att det har varit lite i överkant prismässigt. Ett till problem är att jag har min dns'server på samma dator som jag ibland startar om till windows o spelar diverse spel på. Dns-namnet går då ner sig, inte bra.

Nu har jag sett att Loopia erbjuder domännamnet lite billigare, och dessutom har en dns-tjänst med webbaserat interface. Verkar iaf lovande.

Skall jag hoppa på Loopia-tåget, eller borde jag avstå? Det var enligt deras hemsida ganska enkelt att överföra domänen från nunames. Har någon erfarenheter av loopia eller nunames?

/martin

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-06 17:31

Loopia är bra att ha och göra med.
Hjälpsam support och deras webbaserade konfiguration funkar mycket bra.

Jag kan också rekommendera Loopia, det blev lite sämre när de blev uppköpta men jag har flera års mycket goda erfarenheter av driften och även supporten när det ovanligtvis varit några problem.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2006-08-06 21:52

Instämmer, bara goda erfarenheter av Loopia. Både domänhantering och mailadmin är jättebra. Supporten har varit bra.

Jag tycker Loopia är jättedyra, förutom just domänregistreringen, men den har du ju redan gjort? Framför allt har deras webhotelltjänster oursäktligt lite plats.

Webbplatsen ordnar jag med själv, så det är bara domännamnet.

Jag antar att jag får ringa deras support om det här, men jag lär väl åka på att betala domännamnet igen om jag byter till loopia?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-08-09 13:53

Jag vill också ge Loopia beröm. Jag har använt deras tjänster i några år och det har fungerat HELT smärtfritt, även när jag själv har krånglat till saker och ting.

Men då "byter" du inte till Loopia, du bara anlitar dem för registreringen. Fast problemet kanske är att det är en nu-domän. Dags att byta till se? Å andra sidan måste man behålla sin gamla nu-adress, annars blir den namnnappad. Jag fattar inte varför någon skulle registrera en adress som är till en svensk kyrka och peka den på en porrsida, men det har hänt.

1
Bevaka tråden