Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med formatering/användning av compact flash

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-01 08:35

hej!

har i dagarna börjat använda en ny pc-card kortläsare (Delkin 32-bit bla bla bla....)och stoppa glatt in mitt cf-kort i läsaren. då säger den att den inte kan läsa kortet och ber därför om formatering.
börjar formatera kortet och det går otroligt segt och efter 5-6timmar avbryter jag. detta händer 2-3 ggr innan jag tröttnar och får tipset att formatera kortet i kameran istället.
då kommer felmeddelandet "Error99" och kameran låser sig med detta meddelande.

har även prövat att bara fota och försöka lagra bilderna på kortet för att "skriva över" men när jag försöker previewa på kameran så får jag felmeddelande "Error02".

känns som att jag förstört mitt minneskort och det är lite onödigt... HJÄLP?!

• Medlem
  • TÄBY
  • 2006-08-02 14:37

Testa någon annan läsare för det är lite väl mycke pc över många, så dom är inte riktigt kompatibla med alla kort. Jag har en Lexar med FireWire som för ett CF skållhett men funkar otroligt bra med alla andra kort.

• Medlem
  • International user
  • 2006-08-02 15:11

Kan någon admin förklara varför andra inlägg i den här tråden är raderade?

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-02 22:15

Tack för svaret Erik_J! jag pratade direkt med Zebra Media och de bad mig skicka in kortet!

jag la frågan i två trådar konrad, ingen har raderat....=)

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-09 18:02

ZebraMedia tog in kortet som sagt och lyckades formatera(fråga mig inte hur?) så nu är det tillbaks i min hand fullt fungerande.
jag installerade om drivrutinerna till kortläsaren och formaterade kortet i kameran innan jag stoppade i kortet i datorn. fungerar nu perfekt och JISSES vilken hastighet mellan kort och dator!!!:D:D

en STOR eloge för zebraMedias otroliga hjälpsamhet och trevliga bemötande, REKOMMENDERAS.

• Medlem
  • International user
  • 2006-08-09 18:08

Slutsats; formatera inte kortet med Macen, gör det med kameran så slipper du strul.

1
Bevaka tråden