Fick min MacBook idag och än så länge är mitt intryck väldigt positivt!
Sitter och skriver på en nu här i soffan framför TV:n.
Det är en vit 2.0 GHz med 80 GB hårddisk och 1 GB RAM.
Tycker att den känns väldigt rapp och allt har flytit på bra hittills.
Testade lite Photoshopande och jag tycker inte alls det känns så långsamt som man läst vissa kommentarer om. Fullt godkänt för att vara i emulerat läge tycker jag. Tänker inte ens på att det är emulerat.
Exposé, Dashboard och fönsterskalning bl a flyter på riktigt bra. Designen på själva datorn är snygg, stilren och känns väldigt gedigen. Skärmen är väl godkänd för att vara på en bärbar antar jag, men betraktningsvinkeln är inte bra.
Första halvtimmen kände jag inte så mycket av värmen, men nu efter 2-3 timmar sittandes med den i knät (med en handduk under) så är det lite varmt och känner man på datorns undersida så bränner man sig nästan. Men det är inget som jag direkt stör mig på eftersom jag har en handduk under.
Frontrow är fantastiskt snyggt gjort och fjärren rockar!
Tangentbordet är skönt att skriva på, bara lite ovan vid att vissa tangenter sitter lite annorlunda än på standardtangentbord. Detta är min första bärbara, så jag är extra ovan vid det. Styrplattan har jag redan vant mig vid och scrollningen med två fingrar är riktigt smidig. Har man två fingrar på styrplattan och klickar på "musknappen" så får man högerklick vilket också är en helt ok lösning.
Jag är skitnöjd med min Macbook hittills!
Nu ska jag föra över lite musik bilder och filmer från Power Macen så man kan leka loss lite med Frontrow! Peace out!