Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jävla BBB...

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

FIck en påminnelsefaktura i går på att jag inte betalt BBBs senaste räkning.
Förvånad blir jag när min fru är en grymt nitisk räkningsbetalare.
Nåja vi letade genom räkningarna från i går till senaste BBB räkningen vi fått, det var i April. Alltså vi har inte fått den räkning som BBB påminner om oss.
Jag ringer för att reda upp misstaget.

"Det är inte vårat problem om våra räkningar inte kommer fram, vi har inte fått den i retur då anser vi att kunden fått räkningen."

Det var deras svar. Han räknade upp några exempel på hur brev kan komma bort och de anses att jag fått räkning: Den kommer bort i Postens maskiner, en granne går den och skiter i att lämna den till oss. Det brinner upp, brevbäraren delar inte ut det...

Snacka om att man är chanslös som konsument, Posten har ingen kolla på vilka brev som kommer i din brevlåda, bara rekommenderade och paket. Inget annat.

Så nu står jag här chanslös som kund.
Det är inte mycket pengar det handlar om (65 kr) men det är principen att sätta sig på sina kunder som gör att jag blir förbannad.

Någon som har några tips på hur jag ska komma runt detta?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-09 11:35
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Någon som har några tips på hur jag ska komma runt detta?

Nej, det går inte om du inte kan bevisa att t.ex. posten klantat sig eller att BBB inte ens skickat räkningen. Och det kan du sannolikt inte.

Betala och glöm - i alla fall tills vidare. Jag själv blev spyfärdig på BBB för nåt år sen. Det som störde var framförallt deras äckliga attityd. En duktig företagsrepresentant ska utan större besvär kunna be en kund dra åt helvete på ett sånt sätt att kunden uppriktigt tackar honom för förslaget. BBBs kundmottagare saknar helt en förmågan, utan är bara så dryga dom bara kan. Jag tror faktiskt det är sport hos dom.

Så betala, byt leverantör och låt dom veta skälet.

Ursprungligen av Danne V:

En duktig företagsrepresentant ska utan större besvär kunna be en kund dra åt helvete på ett sånt sätt att kunden uppriktigt tackar honom för förslaget.

Har själv försökt säga det, men inte kommit på någon bra formulering. Klockrent!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-09 13:33
Ursprungligen av Kristofer:

Har själv försökt säga det, men inte kommit på någon bra formulering. Klockrent!

Tack tack. Kul att man lyckas klämma ur sej nåt vettigt nån gång.

Jag slängde ut BBB i vintras, de omöjliggör ju konkurrens för de som har xDSL uppkoppling genom att de sliter ut tåtarna i kopplingsstationen från Telias boxar till sina egna, vill man se byta från BBB går ju inte det eftersom ingen annan har access till BBBs lådor.. så när man började fundera på o köra ex TDC med sin 24/1 för 150/mån vs BBB's 12/9 för 399/mån så kunde man ju glömma det direkt.

Slutade med att jag sa upp BBB helt och hållet och tog UPC's 24/8 för ännu mer pengar men nu har jag åtminstonde bara en faktura för TV+Bredband.. inte 3 som tidigare, BBB envisades ju med o köra 2 fakturor, en för Bredband en för Tele, vilket dom sedemera slagit ihop till en faktura men iaf.

Fuck'em

Det jag upplevede var att han sa "Försök du lilla gubben att dra det där med Posten."
På en drygt och överlägset sätt.
Jag blir så jäkla förbannad på sådant beteende, dags att utnyttja sin ställning som journalist kanske...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-09 13:59

Tyvärr är det väl så att har man skrivit på ett avtal så är man skyldig att se till att man uppfyller sin del av det utan att det kommer en faktura. Hyr du en lägenhet så måste du betala hyran i tid oavsett om du fått en hyresavi eller inte.
Detsamma gäller t.ex. el- och teleräkningar. Här tillkommer dock problemet att veta hur mycket man ska betala. Men i sådana fall ska du kontakta leverantören i tid och efterlysa fakturan. Trist men sant. Har leverantören sedan en taskig attityd - tuff luck - men det ändrar inget i sak.

Jag hade också en period på två månader som inte någon BBB-faktura dök upp, men plötsligt en dag så ramlade det ner 5 stycken brev från BBB. 2 fakturor + 2 påminnelser + 1 faktura för den kommande månaden.
Jag blev lite fundersam och antog att posten (citymail?) anlitat sommarjobbare som skötte sig illa och inte hittade rätt. Jag betalade in samtliga 5 fakturor (allt som allt runt 1800 kronor) och fick sedan ett utbetalningskort efter en vecka eftersom jag både betalat ursprungsfakturorna och påminnelserna. Jag kände att jag inte riktigt orkade bry mig och litade på att de skulle ersätta mig för dubbelbetalningen.....

Det jag försöker säga är att jag värderar min tid också, och om jag drabbas av en oförtjänad påminnelseavgift på 65 kronor så betalar jag den hellre än att försöka häva den. Shit happens....

EDIT:Om du är journalist och vill nita BBB så har jag ett bättre scoop.

Senast redigerat 2006-08-09 15:34
  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-09 15:30

Tacka vet jag autogiro...

Personligen har jag aldrig haft problem med BBB. Pratat lite med kundtjänst fåtal gånger och har varit hur hjälpsamma och trevliga som helst. Däremot så får man sitta i telefonkö halva dagen för att komma fram.

Numera har vi (bor i HSB hus) BBB 100/10 och IP-telefoni inbakat i hyran för 150kr/mån

Har också bara positiva erfarenheter av BBB och deras kundsupport. Haft BBB sen jag första gången fick bredband, aldrig några problem.

Men som vanligt finns det två sidor, och de som har kassa erfarenheter hörs. Såklart, med all rätt.

Jag tycker inte det är så farligt så länge de inte går till inkasso med det. En påminnelse, det är väl bara att betala? Tog de ut någon påminnelseavgift?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-09 18:44

Jag har haft riktigt dåliga erfarenheter av BBB gällande digital-tv, annars har det funkat bra. Deras faktura och returavdelning är det som strulat. Ska du skriva om BBB har jag en story som heter duga också

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-09 21:09
Ursprungligen av Erik.dv:

Jag har haft riktigt dåliga erfarenheter av BBB gällande digital-tv, annars har det funkat bra. Deras faktura och returavdelning är det som strulat. Ska du skriva om BBB har jag en story som heter duga också

Låt höra? Blir ju nyfiken när du säger sådär hehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 01:05

Väldigt sent nu, tar det i morn. Ett roligt citat är dock något i stil med:

"Nu vill jag inte att detta ska leda till massa strul och tjafs, för det kommer det säkert göra"

Det ledde onekligen till det

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-10 12:44
Ursprungligen av Erik.dv:

Väldigt sent nu, tar det i morn. Ett roligt citat är dock något i stil med:

"Nu vill jag inte att detta ska leda till massa strul och tjafs, för det kommer det säkert göra"

Det ledde onekligen till det

Väntar med spänning

1
Bevaka tråden