Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aperture och Maxtor Shared Storage

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-18 13:24

Jag har börjat använda mig av Aperture och har nu upptäckt att jag inte kan använda mig av min nätverksdisk då Aperture inte stöder sådant. Istället har jag fått skapa min back up (Vault) på en USB disk. Men då jag vill vara extra säker så vill jag sedan föra över Vault filen till nätverksmaxtorn. Det visar sig då att Maxtorn inte klarar av det filnamn som Aperture ger till Vaultfilen. Skälet skall enligt felmeddelandet endera vara att namnet är för långt eller att det innehåller icke godkända tecken.

Ngn som vet hur man kan lösa detta?

Aldrin

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-08-18 13:54

Döp din Vault till något som din nätverksdisk accepterar (det är PC-skiten igen). Kort och bara med understruket (_) t.ex.

Eller så formaterar du nätverksdisken i Mac-format HFS+ (tror jag det heter). Då blir allting finemang :-)...men det kanske inte andra på nätverket accepterar.

• Medlem
  • Täby
  • 2006-08-18 18:18

Har funderat på båda sakerna, men om jag ändrar namn på filen vad händer om jag vill köra en restore? Det andra är att jag vet inte om Maxtorn gillar att formateras i HFS...

Aldrin

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-08-19 10:07
Ursprungligen av Aldrin:

Har funderat på båda sakerna, men om jag ändrar namn på filen vad händer om jag vill köra en restore? Det andra är att jag vet inte om Maxtorn gillar att formateras i HFS...

Aldrin

Jomen, medborgare...gör en NY Vault - döp den lämpligt (man erbjuds ju att döpa den till vad man vill). Stek den andra vaulten...glöm den.

• Medlem
  • Täby
  • 2006-09-09 09:16

Tyvärr så är inte namet på Vault samma som det filnamn som Aperture skapar.

Ursprungligen av mjg:

Döp din Vault till något som din nätverksdisk accepterar (det är PC-skiten igen). Kort och bara med understruket (_) t.ex.

Eller så formaterar du nätverksdisken i Mac-format HFS+ (tror jag det heter). Då blir allting finemang :-)...men det kanske inte andra på nätverket accepterar.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-19 09:21

Nätverksdiskar ska inte omformateras. De har ett eget operativsystem som kräver specifika formateringar.

För övrigt jäkligt surt att Aperture inte stödjer nätverksshares år 2006 när man ju alltid har en filserver tillgänglig

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-21 01:01

Visst är det surt att Aperture inte funkar mot en nätverks HD, men jag tycker att det är sjukt mycket surare att PC standard inte pallar alla tecken. Jag har också en Maxtor Shared Storage, den är skitbra på många sätt, och suger häst balle på andra, tex att jag skulle vara tvungen ändra namnen på 90% av mina musikfiler (ca 20000) om jag skulle föra över dom dit som jag först tänkte lägger över där eftersom allt är förlångt, !?!?! att skriva gruppens namn - årtal - skiva - låtnamn var något som inte funkade operativet i HD är gjort 1987 eller nått...

1
Bevaka tråden