Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

avsågat handtag på powermac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-08-20 15:08

Hej hallå!

Nu när jag surfade in på traderas hemsida å såg att nån sålde en powemac G5 1.6 Ghz utan ett handtag på själva chassin.. ehhh.. det låter skumt.. kolla in på länken så får ni se http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=31931427

Nu säger jag inte att det är stulen lr nåt sånt men vem e det som vill "ta bort" såga bort handtaget på den, det måste ju vara grymt mycket jobb.. man blir ju lite misstänktsam.. tanke på priset oxå. börjar aktionen med 1 kr..

Nu kanske han som har lagt upp den finns med här på 99mac. Jag säger inte att den e stulen men man blir lite misstänksam. blir inte ni andra det?

Troligen haar den varit rackmonterad För att få plats med den liggande så måste man kapa av handtagen

usch, hur kan man misshandla en sån fin dator på det sättet?! Han borde skämmas

På jobbet har jag min i en plåtbur som sitter under skrivbordet och det är på centimetern att den går in. Plåtburen består av två delar så man kan anpassa storleken och nu är den på max. Kanske hade ägaren till den burken inte samma platsmöjligheter. Men jag hade inte kapat handtagen på en så fin låda.

Ytterligare misstänksam blir man när det inte ingår tangentbord eller mus. Påstår inte heller att det skulle vara något skumt men man ska såklart fråga lite extra efter manualer och kvitton på ett sånt objekt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-08-21 00:39

Nej om jag ägde en sån burk skulle jag verkligen inte kapa handtaget.. men på bilden tycker inte jag heller att det ser ut som att strömsladden är original heller.. men det kan vara jag som ser fel.. har ingen powermac så jag vet inte exakt hur den ser ut.. men ska den inte vara vit eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-21 08:19

Handtagen sitter med en skruv bara, så de är lätta att demontera.

Ursprungligen av Mondo:

Handtagen sitter med en skruv bara, så de är lätta att demontera.

Nej inte gör de väl det. På ena sidan finns ju luckan som utgör de enda två skarvarna i höljet. Sen sitter de ju ihop med den sidan som inte har någon lucka.
Eller skiljer det mellan modeller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-21 10:19
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Nej inte gör de väl det. På ena sidan finns ju luckan som utgör de enda två skarvarna i höljet. Sen sitter de ju ihop med den sidan som inte har någon lucka.
Eller skiljer det mellan modeller?

Ah! Jag såg inte att det handlade om en G5:a. Det borde vara straffbart att såga handtagen av ett sånt fint chassi!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-21 09:01

Dual Core o Quad Core G5:orn har ett helgjutet "tak" så där måste du såga för att få av hantagen. Blir rejält misstänksam mot bilderna alltså, men man vet aldrig. Kan ha stått i rack som sagt.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-08-21 13:49

Kollade med killen, detta var svaret:

"Kvitto får du av mig, dock ej original. Jag tror datorn har varit inbyggd i special möbel eller i vägg.
Handböcker kan man ladda ner på nätet."

Lite konstigt att han inte vet mer om datorns historia...

Har du bett om serienumret? Jag tror Apple kan ha koll på vissa exemplar så du kan höra efter om någon anmält den.

1
Bevaka tråden