Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airhockeyspel & liknande till företaget

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena vänner,

Har fått i uppdrag att hitta olika rekreationsprylar att ha på vår rekreationsvåning (!) på företaget.
Budgeten är någolunda obegränsad, så vill att det ska inte vara allt för billigt krafs. Grejjerna ska hålla trots att man håller på i fyllan o villan

Har ni några bra idéer på prylar att ställa dit? Skulle vilja ha ett arkadspel bland annat.
Men framförallt, ett schysst airhockeyspel. Hittade ett på Eremitens webb-butik (www.eremiten.se) men tycker det verkar vara lite halvplastigt. Någon som vet var jag kan hitta ett mer robust bord?

Alla sådana typer av "spel" tas gärna emot som förslag... och har ni även förslag var jag kan köpa det så är jag evigt tacksam.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-18 12:53

Ett flipperspel måste du ju ha http://www.flipperdoktorn.se/

Ursprungligen av rhesus:

Ett flipperspel måste du ju ha http://www.flipperdoktorn.se/

Klart man måste ha!!
Men dom var ruggigt dyra för så pass gamla spel. Någon annan site?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-18 14:06
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Klart man måste ha!!
Men dom var ruggigt dyra för så pass gamla spel. Någon annan site?

Flipperspel är dyra. Och de är ju de gamla spelen som är bäst. WILLIAMS och Bally från 1990-1996 är enligt många de bästa spelen. Priserna är i princip de samma överallt, eventuellt kan du hitta ett billigare på blocket eller tradera.

http://www.jukebox.se/ har väl en del spel, annars är det bara att googla.

Kolla upp spelet på http://www.ipdb.org/ innan du köper det så att du inte köper något trist

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-08-18 12:58

Pingisbord!

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-08-18 14:06

Som ovanstående redan sagt så är pingisbord ett måste!

Flipper tröttnar man ju på ganska snabbt. det är väl mer känslan av att det står där som är "the thing"? Tycker för övrigt inte dom var så dyra att köpa på flipperdoktorn.

Men istället för flipper hade jag lätt satt upp en fet LCD-TV och ett Xbox 360. Finns säkert flipper till spelkonsollen

Ett klassiskt hockeyspel är annars inte tokigt. Eller en dart-tavla? Billiga saker båda två!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-18 14:14
Ursprungligen av Rasmus:

Flipper tröttnar man ju på ganska snabbt. det är väl mer känslan av att det står där som är "the thing"? Tycker för övrigt inte dom var så dyra att köpa på flipperdoktorn.

Men istället för flipper hade jag lätt satt upp en fet LCD-TV och ett Xbox 360. Finns säkert flipper till spelkonsollen

Arrgh! En kättare!

Man tröttnar inte på ett bra flipperspel i första taget. Det tar låång tid att bemästra. Och flipper på ett TV-spel är inte i närheten av samma sak. Det är själva känslan av närkontakt med en maskin som gör det. Det slamrar, blinkar och låter och man kan knuffa det lite hit och dit för att få bollen dit man vill.

  • Medlem
  • 2006-08-18 18:03
Ursprungligen av rhesus:

Arrgh! En kättare!

Man tröttnar inte på ett bra flipperspel i första taget. Det tar låång tid att bemästra. Och flipper på ett TV-spel är inte i närheten av samma sak. Det är själva känslan av närkontakt med en maskin som gör det. Det slamrar, blinkar och låter och man kan knuffa det lite hit och dit för att få bollen dit man vill.

Du har så rätt! Hade själv ett Hurricane under flera år, helt fantastiskt. Ingen spelomgång är den andra lik.

Off-topic: skulle vilja påstå att The Addams Family är ett av världens bästa flipperspel.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-08-19 09:05
Ursprungligen av eQ:

Du har så rätt! Hade själv ett Hurricane under flera år, helt fantastiskt. Ingen spelomgång är den andra lik.

Off-topic: skulle vilja påstå att The Addams Family är ett av världens bästa flipperspel.

Instämmer! I synnerhet det som byggdes på den första filmen. Ett av de spelen jag spelat mest och varit bäst på genom åren.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-19 09:51
Ursprungligen av eQ:

Off-topic: skulle vilja påstå att The Addams Family är ett av världens bästa flipperspel.

Instämmer nästan, min lista ser ut så här:

1. Indiana Jones the pinball adventure,
2. Twilight Zone
3. Addams Family
4. Medieval times
5. White water

  • Medlem
  • 2006-08-23 14:52
Ursprungligen av rhesus:

Instämmer nästan, min lista ser ut så här:

1. Indiana Jones the pinball adventure,
2. Twilight Zone
3. Addams Family
4. Medieval times
5. White water

Min lista:

1. Addams Family
2. Cue Ball Wizard
3. Star Wars (1992)
4. White Water
5. World Cup

Amen, rhesus. Man tröttnar snabbare på alla förbaskade bil- och krigsspel till xBox än ett ordentligt, välgjort flipper

Medieval times har jag spelat absolut mest (fanns i skolans pub...) och det är nog min favorit, fortfarande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 10:30
Ursprungligen av rhesus:

Instämmer nästan, min lista ser ut så här:

1. Indiana Jones the pinball adventure,
..

Indiana Jones och Street Fighter var mina favoriter på biljardhallen där jag hängde för massa år sen. Tror nog att White Water också stod där ett tag.

"Choose wisely"

Biljardbord är lite dyrare och tar en hiskelig massa plats, men om du har en hel våning att inreda så föreslår jag lätt ett sånt. Kolla http://www.biljardexperten.se/ för tips. De har även air-hockey, pingisbord och dartgrejor. Och såna däringa "foosball"-bord, som jag personligen aldrig riktigt har fattat det roliga med.

1
Bevaka tråden