Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra gratismail

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har något tips på en bra gratis mail på internet. Gärna med POP3 funktion som kan knytas till "Mail". Tack för snabbt svar. / Johan

PS) GMail är ju bra men där måste man ju bli inbjuden av någon som redan har GMail. Annars hade det passat perfekt.

  • Medlem
  • 2006-08-21 12:30

Man måste inte bli inbjuden. Jag såg en länk till gmails registreringssida här på 99mac för någon vecka/månad sedan. Sök och du kanske finner.
Annars föreslår jag att du skaffar imap-mail om du ändå kan tänka dig Gmail. Home hade en bra tjänst förut. Jag vet inte om Spray, som har tagit över, är lika bra.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-08-21 12:49

PM:a din email så kan jag bjuda in dig till gmail...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-08-21 14:37

Folk som kan bjuda in dig till Gmail finns det gått om: http://www.99mac.se/internet/94825-gmail-inbjudan.html

Det är förövrigt ett bra tips... precis som du skriver. Jag är supernöjd med Gmail

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-21 17:26

Jag kan bjuda in dig med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-21 17:58

AIM.com har IMAP gratis

Om du vill ha bättre funktionalitet och använda IMAP-access så skaffa mail på aim.com. Finns naturligtvis också webmailklient och möjlighet att använda POP3.
IMAP tillåter ju synkronisering av in- och utkorg mellan flera datorer i och med att mailen lagras på servern. Bättre än POP3 som bygger på att man använder samma dator hela tiden för att läsa mail.

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2006-08-22 13:42

hur stora mail kan man skicka via g-mail?
/Daniel

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-08-22 13:58

Maximum message size is 10 MB
You can send and receive messages up to 10 megabytes (MB) total (including attachments). If you attempt to send a message that exceeds this limit, the message won't be sent.

Där kan man ju använda skickafilen.se

hi-5!

Det blev ett Gmailkonto till slut.

Vill tacka jfd vars inbjudan jag använde mig av.

TACK TACK! Toppen!

Jag är också en villig aspirant till ett Gmail-konto. Någon som är villig att bjuda in mig?

Tack på förhand Jerker!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-08-25 00:32

skicka ett PM med en mailadress bara

1
Bevaka tråden