Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla ihopa två macar via Bluetooth

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
jag försöker få min powerbook och G5:a att hitta varandra via Blueeoth, utan större succé. BT är "Discoverable" på bägge maskinerna, men lyckas inte se varandra när jag söker på BT enheter.

Någon som har något tips?

/CX

Vad vill du åstadkomma?

Enligt http://www.apple.com/bluetooth/ så ska det gå att överföra filer i alla fall. Har du prövat att bara köra den du försöker ansluta till som "discoverable"?

Bakgrunden är att jag tittar på en produkt som skall fungera i en vanlig villa. Min förhoppning är att Bluetooth med 100m range skall räcka, så jag tänkte köpa två sådana externa donglar och koppla in på mina macar för att verifiera räckvidden. Men innan jag provar det så ville jag se att jag kan få kontakt mellan dom med den vanliga inbyggda 10m Bluetoothen.

Och hur jag än gör så går inte det - för att ge ett vettigt testresultat vill jag överför filer mellan enheterna för att se vilken bandbredd jag har beroende på avstånd.

/CX

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-04 13:39

Varför håller på med sånt när det finns Airport? Bluetooth är alldeles för långsamt.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 14:27

Eller kabel... fattar inte varför ingen törs använda kablar längre. finns inget vackrare än en lång UTP kabel som spinner från ena sidan lägenheten till den andra Skämt åsido, håller med Konrad, varför köra med BT när det är så långsamt? Varför de inte hittar varandra kan jag däremot inte svara på, vet bara att med vissa USB BT Donglar så är det lite problem med Mac...

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-09-04 15:34

BT är inte bara långsamt, det är väldigt begränsande jämfört med ett ett tcp/ip-nät.

1
Bevaka tråden