Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Cinema Display 23" i Powebooken

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-09-06 14:31

Hej hellu alla mac user!

Jo jag undrar nu om man nu har en powerbook alu 1,25GHz med DVI utgång kan driva cinema display 23" i full upplösning 1920x1200?
funkar det bra då? eller blir det tungt när man jobbar med adobes program som indesign och illustrator?

/Alex

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 14:59

Ja, det fungerar.. men kör du dubbla skärmar blir det rätt segt.. 64 mb på gfx kortet va?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-09-07 11:17
Ursprungligen av 20Hz:

Ja, det fungerar.. men kör du dubbla skärmar blir det rätt segt.. 64 mb på gfx kortet va?

jupp det är 64 mb på grafikkortet. Men kan man inte bara köra den externa skärmen då om man kopplar en usb tangetbord på powerbooken?
Tror ni att det kommer en ny Cinema Display snart? vet att dem uppdaterade för inte alls länge sen men kanske en ny modell?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-09-06 16:16

Jag har exakt den konfen och jag märker ingen skillnad i prestanda med eller utan Cinema display 23"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 16:33
Ursprungligen av onnyt:

Jag har exakt den konfen och jag märker ingen skillnad i prestanda med eller utan Cinema display 23"

Vad gör du på datorn då? Jag märker enorm skillnad när jag sitter på extern 23" på min
1.5 ghz pb + 64 mb vram.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-09-06 19:40

Lite av varje. Mest blir det bild i Aperture och just nu tankar jag film via iMovie. Jag konverterar gammla HI8 filmer via en Sony digital 8-kamera och det funkar finfint. Jag har inte märkt någon skillnad med eller utan extra skärm. Kanske behöver man pressa bildskärmskortet mer för att det skall märkas något?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-09-07 14:05

Jag har både den gamla modellen (ca ½ år gammal) och den nya (en vecka gammal) och jag kan inte märka någon skillnad på dem. Om du vill köra med extern skärm, fäll ner lden inbyggda skärmen bara.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-09-07 14:21
Ursprungligen av onnyt:

Jag har både den gamla modellen (ca ½ år gammal) och den nya (en vecka gammal) och jag kan inte märka någon skillnad på dem. Om du vill köra med extern skärm, fäll ner lden inbyggda skärmen bara.

oki, då blir mitt nästa köp en Cinema Display 23"

1
Bevaka tråden