Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Showtime - namnet på Apples nya filmtjänst ?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det slog mig precis att kanske det är så enkelt som att iTunes music store kommer fortsätta heta iTunes Music Store och Apples nya filmtjänst kommer få namnet "Showtime" ... QuickTime ... ShowTime ....

Ur Robert X. Cringely krönika :

"What I think is coming next week is exactly what I thought was coming last January when Apple at the last moment changed its mind about an earlier set of announcements. We'll see a bunch of iPods, two televisions, and the Video Express adapter I first wrote about more than 18 months ago."

http://www.pbs.org/cringely/pulpit/pulpit20060907.html

Senast redigerat 2006-09-08 14:39

Låter inte helt otroligt.
Robban håller jag med.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-08 18:20

Jag joinar det ärade gänget och hoppas samma!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 19:50

Showtime är ett bra namn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 20:51

Det vore ett fint namn, men jag känner på mig att tv-kanalen med samma namn inte skulle uppskatta det.

Ursprungligen av tei:

Det vore ett fint namn, men jag känner på mig att tv-kanalen med samma namn inte skulle uppskatta det.

There is no business like showbusiness

ITS ShowTime - the stupies thing I´ve ever heard ..

http://media.filmweb.no/trailere/smn/SMN20010533/2.mov

Hoppas Eddie Murphy öppnar keynoten med ... It´s Showtime !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 21:51

Gillar också namnet, väldigt maccigt och cleant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 22:55

Hehe... av någon anledning ploppade ett fult namn upp i min hjärna: Reelvault
Låter som en senromantisk holländsk målare.
(Ja, jag har druckit tre öl...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-09 01:08
Ursprungligen av marf:

Hehe... av någon anledning ploppade ett fult namn upp i min hjärna: Reelvault
Låter som en senromantisk holländsk målare.
(Ja, jag har druckit tre öl...)

Låter mer som ett franskt bilmärke. Men ett dåligt namn utan stuns tycker jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-09 10:53

Reelvault förutsätter att "den stora massan" vet vad en reel är. Plus att det låter för kantigt och tekniskt. Showtime eller ingen affär alls säger jag!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-09-09 23:19

Låter som ett mycket bra namn, helt suveränt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-10 13:38

Ja, när det väl ändå lanserats så många bilder där det står Showtime på, så kanske det just är namnet på tjänsten.. Fast spekulera sådär jättemycket hinner vi inte, man får ju reda på sanningen redan på tisdag!

Filmer för 9.99 dollar skulle annars inte sitta dåligt, det är ju trots allt runt 70 spänn!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-10 14:58
Ursprungligen av boris91:

Ja, när det väl ändå lanserats så många bilder där det står Showtime på, så kanske det just är namnet på tjänsten.. Fast spekulera sådär jättemycket hinner vi inte, man får ju reda på sanningen redan på tisdag!

Filmer för 9.99 dollar skulle annars inte sitta dåligt, det är ju trots allt runt 70 spänn!

Men det skulle i sådana fall vara runt 99kr i den svenska butiken. (Om 5 år när tjänsten kommer hit). Köper hellre 2 filmer på dvd för samma pris på Ica.

Showtime??? skojar ni??

Ursprungligen av FIIZ:

Men det skulle i sådana fall vara runt 99kr i den svenska butiken. (Om 5 år när tjänsten kommer hit). Köper hellre 2 filmer på dvd för samma pris på Ica.

Showtime??? skojar ni??

Dude .. what that cool thing you are using for downloading movies ?
.. dude .. its showtime ....

eller kanske iTunes Online Movie Store låter bättre ?

Dude .. what that cool thing you are using for downloading movies ?
.. dude .. iTunes Online Movie Store .... a Store where you can download movies .. but its not relay got anything to do with iTunes .. for downloading iTunes music you have to use iTunes Online Music Store ... wich is almost the same as iTunes Online Movie Store but you only buy music in the iTunes Online Music Store ... for movies its iTunes Online Movie Store ... do you get it dude ... ??

Dude ... where is my car ? ... where is your car dude ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-10 19:23

Men allvarligt, tror ni inte att "riktiga" Showtime (se http://en.wikipedia.org/wiki/Showtime ) skulle ha vissa invändningar mot det?

Jag ser gärna att ni har rätt, men ändå.

Imorn är det dags.

http://www.engadget.com/2006/09/10/video-ipod-banner-for-september-12th/

Verkar tydligen vara en fejk. Men dock intressant ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-11 08:14

Jag står inte ut med att behöva vänta ända till på tisdag. Kan ingen åka till Yerba Buena Center, ta sig in och ta reda på vad som kommer redan i dag? Ska vi behöva ha det så här? Va? Va?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 10:23

jag hörde att iMovie ska utökas och bli apples nya filmstoreklient. och att det inte kommer till windows. kommer inte ihåg vilken sida det var ifrån, men det tål att tänkas på...
jag tycker det låter lite väl meckit. men det blir nog bra till slut.

Ursprungligen av Martin Åkerlund:

jag hörde att iMovie ska utökas och bli apples nya filmstoreklient. och att det inte kommer till windows. kommer inte ihåg vilken sida det var ifrån, men det tål att tänkas på...
jag tycker det låter lite väl meckit. men det blir nog bra till slut.

tycker det verkar helt sines ..... också läst om det men å andra sidan har man ju läst sjukare saker än så ...

alla i program är ju kreativa program ... iDVD = göra DVD filmer , iTunes convertera mp3 spela mp3 ... iMovie HD = redigera videoklipp ...

däremot kan jag köpa att man kanske kommer ge iMovie en funktion som gör att man kan köpa video material för att använda till sina video produktioner direkt i iMovie ... likt Adobe Bridge där man kan köpa royalta fria bilder direkt i Adobe Bridge ...

Tror inte att moviestore kommer ligga i imovie - finns ingen logik i detta. Den enda logiken skulle vara ifall de vill åt namnet - annars lutar det mer åt att det ligger i QT på något sätt eller helst ett helt nytt program för detta.

  • Medlem
  • 2006-09-11 14:56

Är inte en uppdaterad Front Row en god kandidat för att innehålla den kommande filmtjänsten? Känns som iTunes måste struktureras om ordentligt om den ska hantera film, såsom den hanterar TV-avsnitt idag känns bara rörigt och tillfälligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-11 19:32

Är inte Quicktime Player den mest logiska platsen?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-09-11 19:58
Ursprungligen av acke:

Är inte Quicktime Player den mest logiska platsen?

Jo, följer mönstret... men sen kan de ju tänka different också!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-11 21:59

Om apple skulle kalla sin nya tjänst för showtime, blir de nog tvungna att uppdatera MBP sidan imorgon...
"It's showtime
If you need to present to a group, or you'd just like to watch your MacBook Pro from across the room, you've got everything you need. With Front Row and an Apple Remote, you...."

  • Medlem
  • 2006-09-11 23:24

hmm... en fråga bara tror ni de kommer finnas någon stream på nätet för att kolla på event? Vill veta för om inte så vill man förstås kolla direkt vad som kommer men om de kommer någon stream håller jag mig hellre från datorn för att sedan kolla på de i lugn o ro o se steve presentera nya saker

Ni tror inte namnet kommer gå i samma linje som innan dvs så det blir "iTunes Movie Store", känns ju mer logiskt/kontinuerligt i mina öron.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 14:28

För första gången sedan starten ligger nu ITMS nere. Den håller på att uppdateras just nu.

Tror inte det blir något program aka Showtime.

Men det bådar gott att även den svenska affären ligger nere.

4,5 h kvar.

Det kanske inte blir ett nytt program till däremot vet vi inte huruvida itunes kommer få sig en rejäl uppdatering.

De måste göra något åt itunes om det ska fungera bra med långfilm - annars är det ett skämt.

http://www.apple.com/se/quicktime/mac.html
Kika på länkarna längst ner till vänster. Klicka på "Transporter 2"

It's ShowTime!

Ursprungligen av staed:

http://www.apple.com/se/quicktime/mac.html
Kika på länkarna längst ner till vänster. Klicka på "Transporter 2"

It's ShowTime!

Kollar man på länkarna verkar de gå till de vanliga Trailer-sidorna.

Bevaka tråden