Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Optimera uptime för Airport?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-20 13:11

Jobbar på en del kontor som alla har Airport. Både Airport Extreme och Express. En sak som stämmer på alla ställen är Airport stationernas förmåga att tappa kontakten med internet. Ibland ett par gånger i veckan ibland ett par gånger per dag. Ända som hjälper är att starta om stationen eller dra ut sladden. Otroligt irriterande bla för att det inte alltid varit så. Min gamla första generation station tuffar på som tåget hemma och behöver aldrig startas om.

Någon som vet vad detta kan bero på och har tips på hur man ökar tiden stationen fungerar.

Känns som senare firmware versioner har ställt till det. Hur pass mycket påverkar kanalen man kör på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-20 20:56

Kom igen alla radiovågsnördar där ute. Jag vet att ni både finns och sitter på en lösning!

Det där problemet beror ofta på problem utanför stationen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-20 23:21
Ursprungligen av Björn Leander:

Det där problemet beror ofta på problem utanför stationen.

Björn, min nya bäste vän, utveckla gärna!

Vid de tillfällen jag varit med om eller läst om liknande problem där flera stationer samtidigt uppvisar problemet har det varit något utanför dem i resten av nätverket som inte fungerat som det skulle som gett upphov till att stationerna "hängt sig".

1
Bevaka tråden