Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CodeWeavers CrossOver Mac public beta släppt

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

CodeWeavers har släppt en 60-dagars betaversion av CrossOver Mac, en Wine-baserade lösning som gör det möjligt att köra Windowsprogram direkt i OS X. Lösningen fungerar inte med alla program så kolla CodeWeavers databas med kompatibel mjukvara.

CrossOver Mac går att förhandsbeställas för $39.95 (ordinarie pris $59.95)

Funnet via "Mac Rumors: CrossOver Mac Beta Released"

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 20:48

Om det här funkar bra kan det vara en höjdare. Har installerat Crossover nu och provar att slänga in Outlook 2003 i morgon. Återkommer.

JAAA!!! Går att köra Polar Precision Performance Software!!!

*glad*

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

JAAA!!! Går att köra Polar Precision Performance Software!!!

*glad*

Du som har fått igång det och börjat testa kan väl dra igång en tråd i Windowsforumet och rapportera vilka program som funkar (eller inte funkar)? Vore kanon att ha som sticky där.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 21:53

De har ju en rätt skaplig lista redan nu på sidan. Har en känsla av att väldigt många program funkar. Kanske de alllra flesta man nu kan behöva. I så fall passar det mig alldeles förträffligt eftersom vi tydligen skulle börja köra MS CRM under hösten. vet inte hur det funkar (förmodligen som skit) men policys är policys. Det här klarar jag mig inte undan och kan man köra det med CrossOver så slipper jag Paralells (eller ev. Boot Champ)

Läste i deras databas. Ska pensionera min 12" Powerbook g4 nu, dags för MB

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Läste i deras databas. Ska pensionera min 12" Powerbook g4 nu, dags för MB

Jaha, jag trodde... nevermind...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-01 13:40

Har installerat Outlook 2003 och det verkar funka precis som förväntat. CrossOver verkar vara inställt på Amerikansk tidsstandard (AM/PM) och skärmuppdateringen är inte helt 100% men det är ju en beta så det kanske fixar sig. I övrigt verkar allt funka precis som på en WinPC. Inte speciellt långsamt, å andra sidan är ju hantering i Outlook inte speciellt krävande på det viset.

Jag försökte köra utan X11 igår kväll men då hände först ingenting, verkade som det slog igen, men jag hade processer kvar i Aktivitetshanteraren. Nu rekommenderar ju de starkt att man har X11 så jag ska lägga in det innan jag provar igen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-09-21 11:22

Jag kan rapportera att Wine fungerar över min förväntan i Linuxmiljö, där den har haft lite tid på sig att mogna. Så ge Crossover lite tid att växa till sig, så kommer det bli en given hit.

Jag misstänker fortfarande att Apple kommer att göra något liknande och roffa åt sig hela marknaden.

Någon som testat hela MS Offfice 2003?

Jag testade Enterprise Architect, och till min absoluta häpnad så fungerar det! En del gui-buggar, fönster uppdateras inte korrekt ibland, men användbart ändå.

1
Bevaka tråden