Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Statskupp(?) i Thailand - vad göra?

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Solid:

Jag tror du har fått det ganska fel. Jag åker inte till Thailand för att jag inte står ut med att se (oftast äldre) västerländska män med (oftast yngre) asiatiska kvinnor. Det räcker med de som man ser på gatorna i Sverige, och vad jag har hört från de (som tycker om att resa till Thailand) så är det fler av den kombinationen där.

Så försök att förstå mig, jag säger absolut inte att alla västerländska män åker till Thailand för att hitta sig en asiatisk kvinna, eller att alla asiatiska kvinnor är ute efter västerländska män.

OK, men det såg inte så kul ut, då det framstod som tämligen kategoriskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-22 08:09

Det kanske är bäst att stanna hemma i soffan. Säkrast så. Det händer ju så mycket otäckt där utanför fönstret.

Ursprungligen av Mondo:

Det kanske är bäst att stanna hemma i soffan. Säkrast så. Det händer ju så mycket otäckt där utanför fönstret.

Trodde det var så att flest olyckor sker i hemmet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-22 20:03
Ursprungligen av Hagelin:

Trodde det var så att flest olyckor sker i hemmet?

Ja, Mark Twain, denna genialiska man, skrev ju en gång om hur livsfarligt det kan vara att stanna kvar i sängen.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-22 08:15
Ursprungligen av Mondo:

Det kanske är bäst att stanna hemma i soffan. Säkrast så. Det händer ju så mycket otäckt där utanför fönstret.

Jag vill inte gå in på detaljer.. men det händer ibland en del otäckt i min soffa också.

Du ska inte straffa en hel befolkning for att det finns en mangd snuskgubbar ak hit och visa att det finns normala vita manniskor och inte bara snuskiga gubbar.

Om inte for att maten ar den basta i varlden. Papayasallad och Stickyrice med Mango och kokosmjolk ar det basta som finns att ata.

Befolkningen ar sa trevlig och tillmotesgaende att jag manga ganger inte forstar hur man kan vara sa trevlig.... tank om vi svenskar var sa hemma mot varandra.

Ak hit och sla ner en snuskgubbe istallet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-22 18:00
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Befolkningen ar sa trevlig och tillmotesgaende att jag manga ganger inte forstar hur man kan vara sa trevlig.... tank om vi svenskar var sa hemma mot varandra.

Men är de lika trevliga mot varrandra som de är mot turister?

Ursprungligen av acke:

Men är de lika trevliga mot varrandra som de är mot turister?

Jag vet inte min Thai ar inte sa bra...
Men de visar da varandra respekt nagot som vita yngra man inte vet vad det ar och beter sig darefter.

Kan nagon forklara for mig varfor man gar pa restaurang med bar overkropp?
Kom inte och sag att det ar varmt det ar det for alla.

Det verkar inte marka att Thailandarna tittar pa dem... men i deras sma hjarnor tanker val de Ah jag ar sa snygg att de tittar pa mig. Yeah right.

Nej dags att kasta sig i havet det ar sa varmt nar det ar 32 grader ute.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag vet inte min Thai ar inte sa bra...
Men de visar da varandra respekt nagot som vita yngra man inte vet vad det ar och beter sig darefter.

Kan nagon forklara for mig varfor man gar pa restaurang med bar overkropp?
Kom inte och sag att det ar varmt det ar det for alla.

Det verkar inte marka att Thailandarna tittar pa dem... men i deras sma hjarnor tanker val de Ah jag ar sa snygg att de tittar pa mig. Yeah right.

Nej dags att kasta sig i havet det ar sa varmt nar det ar 32 grader ute.

Generellt (igen) så får man respekt om man själv visar det. Att brusa upp eller vara kantig är lite att förlora ansiktet och då får man inte samma respekt.
Lite elakt sagt så anser en del Thais att vitingar inte har så mycket ansikte att förlora då man inte kan hålla stilen i alla fall.
Typ shorts och bara överkropp på resturang, eller bikini på stormarkanden, eller... listan kan göras lång. På turistorterna så är man mer tolerant, mer än man borde om du frågar mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-25 11:16
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Du ska inte straffa en hel befolkning for att det finns en mangd snuskgubbar ak hit och visa att det finns normala vita manniskor och inte bara snuskiga gubbar.

Om inte for att maten ar den basta i varlden. Papayasallad och Stickyrice med Mango och kokosmjolk ar det basta som finns att ata.

Befolkningen ar sa trevlig och tillmotesgaende att jag manga ganger inte forstar hur man kan vara sa trevlig.... tank om vi svenskar var sa hemma mot varandra.

Ak hit och sla ner en snuskgubbe istallet.

Haha, jag skulle gärna kunna tänka mig att åka dit och slå ner en snuskgubbe. Men jag tror jag skulle må allt för dåligt innan jag skulle hinna fram och nita honom...

Nej, mitt påstående har bara med mig att göra och inte med att Thailand skulle vara ett oetisk resmål. Hoppas ni får (eller hade om ni kommit hem) en riktigt trevlig resa!

Jag avslutade min sommar i Kroatien med halva tjocka släkten (vi var 26 stycken!). Det var ett mycket trevligt resmål, rekommenderas om man inte vill resa så långt bort, vill ha meddelhavsvärme och slippa en alltför turistexploaterad miljö. Dock så skulle kroaterna kunna lära sig en del av thailändarnas gästvänlighet...

Ursprungligen av Solid:

Dock så skulle kroaterna kunna lära sig en del av thailändarnas gästvänlighet...

Kroaterna kanske trodde ni var tyskar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-25 13:19
Ursprungligen av johan_tanying:

Kroaterna kanske trodde ni var tyskar?

Haha, ja i vissa fall kan det säkert varit så. När jag tänker efter så var de generellt mycket trevligare när man sade att man var svensk... Men jag kladrar dom inte. Turismen har ökat väldigt kraftigt där de senaste åren och när vi var där var det ju slutet på säsongen, då är väl de flesta lite trötta och griniga.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-22 18:14

Jag är väldigt trevlig och tillmötesgående. Hoppas jag.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-09-22 21:34

Det är farligt att leva. Man kan dö.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-23 02:06

thailand

Om man nu skall åka till Thailand skulle jag avråda från de södra delarna, det har hänt saker där när det varit lugnt i de övriga delarna. Det är troligt att särintressen i den delen av landet utnyttjar en situation som denna för att slå till när det är som oroligast. Se särskilt upp med gränsen mot Malaysia.

Ursprungligen av ylipaa:

Om man nu skall åka till Thailand skulle jag avråda från de södra delarna, det har hänt saker där när det varit lugnt i de övriga delarna. Det är troligt att särintressen i den delen av landet utnyttjar en situation som denna för att slå till när det är som oroligast. Se särskilt upp med gränsen mot Malaysia.

Man skulle förenklat kunna dra ett streck från Koh Lanta och snett över till Koh Samui , och tänka sig att man skulle undvika provinserna nedanför strecket, mycket föreklat. Oroligheterna där är dock mestadels interna då det finns krafter som vill återupprätta det sultanat som en gång låg på gränsen mellan Malaysia och Thailand.
(Det har pågått i måånga år...)

Bevaka tråden