Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto smart album: betyg mindre än ***

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-29 21:50

Jag kan inte göra ett smart album där "mitt betyg" är mindre än tre stjärnor!

Det är som om fältet för stjärnor är okänsligt för klick. fem stjärnor går att klicka, fyra med svårighet men mindre är stopp. Jag har problemet på två Macar. Jag har även provat på en Mac i en butik och det var samma problem.

Det är också problem att klicka i textfält till exempelvis "Kommentarer". De första 10-15 mm av fältet är oklickbart!

Jag har rapporterat till Apple två gånger, men inte fått någon feedback. Det har inte fixats de senaste två uppgraderingarna av iPhoto.

Har någon mer problemet? Fungerar det rent av för någon? Jag kör Svensk iPhoto, det kanske fungerar för något annat språk?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-29 22:19

Jag testade och har samma problem. Väldigt oproffsigt. Laddar just hem iPhotouppdateringen 6.0.5, får se om det hjälper...

Edit: nepp, lyckades inte nu heller. Svagt av Apple att släppa igenom en sådan bugg.

Senast redigerat 2006-09-29 22:47
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-29 22:53

Jag har inga problem med detta... (macbook och senaste iphoto)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 08:04
Ursprungligen av axpax:

Jag har inga problem med detta... (macbook och senaste iphoto)

Intressant.
Har du Svenskt OS X och Svenskt iPhoto?
Kan du tala om vilken version av iPhoto och OS X du har?

Finns det någon mer som inte har buggen?

Jag var inne på Macoteket i Uppsala och kollade alla deras Macar. Alla hade buggen! Men säljaren visade mig hur man kunde gå runt buggen genom att klicka ner musen i den högra ändan av fältet och sedan dra musen med knappen nertryckt.

Är det någon som vet hur man får Apple att ta emot och lyssna på en felrapport?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-03 10:27

Jag har engelskt överallt, kan inte kolla versioner nu (sitter och låtsas jobba), men det är det senaste. Jag har kört alla uppdateringar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 10:31
Ursprungligen av axpax:

Jag har engelskt överallt, kan inte kolla versioner nu (sitter och låtsas jobba), men det är det senaste. Jag har kört alla uppdateringar.

Det var det jag trodde.
Jag inbillar mig att buggen finns i den svenska versionen (eller kanske alla icke-engelska). Det kanske är därför det är så svårt att få Apple att bry sig, för det fungerar ju på deras maskiner då de provar...

1
Bevaka tråden