Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport hittar trådlöst nätverk, men jag kan inte koppla upp.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 12:48

Airport hittar ett trådlöst nätverk men jag kan inte komma in på det längre.
Det har funkat felfritt förut men nu så går det inte alls. Ja kan komma in på ett annat men det vill ja inte använda. Jag har gjort både det ena och det tredje för att få det att funka men det går inte. Nätverksdiagnos går inte heller. Det funkade ju så bra för bara någon vecka sedan.
Någon som har förslag på vad ja ska göra för att kunna komma in på nätverket igen?

MvH Gustaf

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-10-03 22:12

Du får ursäkta, men det låter verkligen som om det är andras nätverk du glider runt på, det lär du knappast få någon hjälp med.

Men du är väldigt oprecis, det är det som är huvudproblemet, ingen lär svara något vettigt på ditt inlägg om du inte beskriver ditt problem på ett utförligt sätt.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 14:48

Då ska ja förklara för dig hur det ligget till i detalj. För det första så är det min grannes tråglösa nätvärk ja vill komma in på. Ja känner personen i fråga. Så det är inget mygel här inte.....

Jag får signal till min dator från hans nätverk via airport. Jag försöker att koppla upp mig på det. Det tar ett bra tag att öppna safari och så kommer det upp en ruta där det står att "du är inte ansluten till internet". Jag kör nätverksdiagnos. Det står slutligen att "du kan inte ansluta till detta nätverk" Jag vet inte vad man ska göra för att kunna komma in på nätverket. Men som sagt så har ja signal från nätverket men ja kan inte ansluta till internet.

Grannen kanske inte slagit på "Internetdelning" på sin mac ?? Min iMac har förbockat både "Ethernet" och "Airport" i Systeminställningars "Fildelning" ja där man även kryssat för Internetdelning.

1
Bevaka tråden