Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra info i MP3or

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-07 14:55

Jag har några gamla CDs i min musik mapp som saknar en del av den id taggarna som itunes läser, så det blir en lång rad med låtar som det varken står vilken artist, eller album det är, se bilden..

Tänkte höra om någon här vet något enkelt sätt att ändra taggarnas information för en hel mapp, så man kan ändra artist, skiva mm på en gång.

F

• Medlem
  • Öland
  • 2006-10-07 15:02

finns ett underbart litet program som heter ID3X som lägger sig i "högerklicksmenyn", lätt att ändra taggar på en eller flera låtar i taget

//Filip

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-07 15:06

Fan vad grymt!

Ska kolla upp det direkt..

Räcker det inte med att markera en låt och trycka kringla+I ? Är det inte samma sak? Då kan du ju knappa in den info du saknar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-07 16:33

...eller att markera flera låtar, trycka kringla-I och ändra?

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-10-07 21:32

poängen är väl att inte behöva skriva artist och album tio gånger utan bara en för varje skiva/album

Ursprungligen av rana:

poängen är väl att inte behöva skriva artist och album tio gånger utan bara en för varje skiva/album

Markera de du vill ändra så räcker det att skriva en gång.

• Medlem
  • Öland
  • 2006-10-08 10:54

att göra det i iTunes är verkligen enkelt, men ibland försvårar det genom att "hoppa omkring" när man ändrar taggarna. jag ser alltid till att -innan jag lägger till något i iTunes, se till att Artist, Album och Genretaggarna är rätt i ID3X, mycket enklare att ändra många filer. Där finns också "sök och ersätt" m.m.

1
Bevaka tråden