• Medlem
  • Luleå
  • 2006-10-10 21:40

Ett par skumma saker har börjat hända sen jag installerade 10.4.7, och det har inte gått bort fast jag installerat 10.4.8. Den ena händer bara på MacBooken och den andra både på min PPC Mini och min MacBook.

1) Om jag startar skivverktyg på min MacBook så accessar den DVD-läsaren (trots att jag inte har nån skiva i). Detta händer inte på min Mini eller min iMac. Jag har inte minne av att detta hände före 10.4.7.

2) Om jag klickar på "reparera skivbehörigheter" kräver den dubbel autentisering. Först kommer en ruta upp där det står "Skriv in användarnamn och lösenord för en administratör om du vill ändra Skivverktyg". Om jag då gör det kommer det omedelbart upp en likadan ruta men där det står "Skriv in användarnamn och lösenord för en administratör om du vill ändra DiskManagementTool". Även om jag klickar "avbryt" i den första rutan (den med "skivverktyg") så kommer den andra upp (den med "diskmanagementtool"). Fyller jag i uppgifterna även i den andra rutan kör den vidare med reparationen.
Detta händer dock inte på min nya iMac, som levererades med 10.4.7 (och som jag nu uppdaterat till 10.4.8).

Jag har kastat diskutility.plist-filen men det hjälpte inte.

Nån annan som sett detta beteende?