Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bestämma vilken display som är "primär"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ursäkta för denna förmodligen väldigt n00biga fråga :rolleyes:

Jag har en Macbook Pro "15 kopplad till en "22 LCD-skärm. Jag vill ha den stora skärmen som "huvudskärm" med menyer osv, och macbookens egna skärm på sidan av för Mail/IM.

Jag hade inga problem att konfigurera enligt ovan i displayinställningarna i OS X. Dock har jag följande problem.

Om jag spelar upp en film i Quicktime eller VLC och ÄppleF:ar för att få fullscreen, så flyttas filmen till den lilla skärmen och spelas upp i fullskärm där.

Var ändrar jag inställningen för vilken skärm som ska vara primär skärm i det hänseendet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-11 15:52

När du ser båda skärmarna i system preferences "Displays", välj "Arrangement" och sedan drar du bara den lilla vita menyraden från den ena till den andra. Då borde skärmarna slockna hastigt för att sedan bli normala igen.

Som jag skrev i första inlägget, ar inga problem att dra över den vita menyraden. MENYN är på rätt skärm, problemet är när jag vill titta på media i fullskärm, när jag trycker Äpple-F för fullscreen så flyttas filmklippet över till den lilla skärmen och spelas i fullskärm där i stället för på min stora skärm.

Sorry om jag förklarar grötigt

QT
Inställningar : Helskärm : Klicka på den skärm du vill att fullskärmsläget skall vara på.

VLC
Menyn Video : Video Device : Välj Screen 2
(VLC är lite buggigt och "kommer förmodligen inte ihåg" inställningen till nästa gång.)

Super! Tack

1
Bevaka tråden