Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återigen lite newbie frågor gällande airport

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-10-13 23:13

Ok, har som sagt en MB med airport, skött uppdateringar så allt har funkat bra, även efter senaste uppdateringar.

Men nu har jag några frågor efter återkommande problem:
1. Ska man stänga av Airporten (dvs ta ur den ur ur vägguttaget) när jag inte använder den, inte bara stänga av den via menyn i datorn? -anledningen till detta är att den blir rätt så varm (Airport-dosan menar jag då).
2. Den har slutat fungera efter några minuter, jag startar datorn, jag blir uppkopplad, drar igång safari, Azureus, Limewire, börjar tanka hem och surfa, . - Funkar bra men sen "försvinner" uppkopplingen ibland. Varvid jag måste starta om både dator och Airporten för att bli uppkopplad igen. -jobbigt....
3. Det finns några andra trådlösa nätverk i närheten, "krockar" de med mitt nätverk och ställer till skit? - finns typ fyra st varav de senaste är ett "D-LINK_WIRELESS". Efter den dök upp så har problemen börjat dyka upp (vill gärna skylla på grannarna). Kan vara ett sammanträffande men eftersom jag uppdaterade systemet samtidigt til OSX 10.4.8 så undrar jag lite vad problemet kan vara.
4. Har installerat Stuffit Deluxe 11 i samma veva, kan det ställa till problem med Airporten, eller?
5. Har pissig musiksmak så jag ar laddat hem Amon Amarths senaste skiva, kan min musiksmak göra att datorn och Airporten inte vill "ställa upp" längre?
6. Fråga 5 var skämt.

Vore mkt tacksam om någon vänlig själ kunde förbarma sig över mina undringar....

Skål på er
DMT

Ja just det har comhem 0.5 om det skulle spela roll...

Använd Kismac eller Airstumble (om man kan se kanal där, lite osäker) och kolla vilka kanaler dom andra ligger på.. lägg dig så långt ifrån som möjligt.

Bör även vara möjligt att lägga sig i frekvensområdet som inte är "tillåtet" i Europa, 12-13, där kan det vara lite mer "plats".

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-10-14 11:29
Ursprungligen av sandstrom:

Använd Kismac eller Airstumble (om man kan se kanal där, lite osäker) och kolla vilka kanaler dom andra ligger på.. lägg dig så långt ifrån som möjligt.

Bör även vara möjligt att lägga sig i frekvensområdet som inte är "tillåtet" i Europa, 12-13, där kan det vara lite mer "plats".

Que . -Hur ändrar man då en frekvens på airporten, genom Kismac, eller (hittade programmet på nätet men vill ju inte in o mixtra med saker jag inte vet nåt om)?

Sen återigen, eftersom airporten blir lite varm ska man dra ur den ur jacket när man inte använder den eller ska den sitta i hela tiden?

är det en airport basstation du talar om? isf kan den sitta i hela tiden.
Men av någon lustig anledning får jag en känsla av din formulering att det är strömadaptern till datorn du talar om men jag kanske bara är lite morgontrött.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-10-14 12:32

Ha, ha, nä så nybörjare är jag inte, airporten och strömadaptern är iofs rätt lika men i mitt fall är de är båda ungefär lika varma, därav frågan. -Lite felsökning helt enkelt, att nätadaptrar blir varma är ju inte ovanligt men airporten är ju en för mig ny pryl, den ska ju liksom bara sända grejjer mellan sig, datorn och, och, och nånannastans.

1
Bevaka tråden