Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två kataloger i sitt bibliotek?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-10-13 23:51

Hej

Jag har en liten fråga ang. itunes som någon kanske kan svara på..
Saken är den att jag har en massa musik som jag gärna skulle vilja spela i Itunes, men jag vill inte ha det liggande lokalt på min maskin, utan jag har det på en server här hemma.. Samtidigt har jag köpt musik som jag vill ha lokalt på min maskin, men inte på servern..

Hur löser jag detta, utan att behöva installera iTunes och dela ut på servern? Saken är nämligen den att jag vill kunna spela musiken utan att behöva lägga till den i sjävla iTunes..

Några idéer?

Kenny

Du kan ställa in itunes så den bara lägger in din musik i spellistan och inte kopierer över den.

Så här ser det ut:

Du ser där andra alternativet: Kopiera filer till mappen iTunes Music när ett spår läggs till i biblioteket, det ska vara urkrysat.

Hoppas det löser ditt problem

• Medlem
  • 2006-10-14 15:43

hmmm..

jo detdär visste jag om.. det löser ju problemet på sätt och vis.. men det kräver ju att jag har min nätverksenhet monterad för att jag ska kunna spela låtarna.. dessutom måste jag lägga till dom manuellt... helst vill jag att dom bara ska läggas i en mapp, och sedan gå att komma åt i itunes..

jag hittade några program som skapar en daap-share som itunes kan spela utifrån en katalog på servern.. men jag fick inte igång det riktigt.. misstänker att problemet ligger i att jag har två nätverkskort i datorn som det ska köras på, och den mappar till fel..

är det någon som känner till något sådant program som fungerar? för windows..

• Medlem
  • 2006-10-14 16:55

Problemet är löst nu.. Jag fick igång ett program som heter Tangerine.. Bara att peka det på en mapp med mp3 i så skapar den en daap-share som itunes kan spela sen..

Enda nackdelen verkar vara att den inte uppdaterar sig själv när man lägger nya filer i katalogen utan att man startar om tjänsten..

Men det kanske kan vara värt att veta ändå för de som vill ha sin musik liggande på en server istället för sin lokala maskin..

1
Bevaka tråden