Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur spara webbmapp?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-15 13:28

Håller på att krångla med Wordpress just nu. Har även joxat med det förut och då fixat till ett tema/skin som jag blev hyffsat nöjd med. Problemet är bara det att detta tema ligger på en server som jag inte längre kan logga in på (exempelvis genom att använda ett ftp-program och helt enkelt dra över den mapp (med temat) som jag vill använda mig av)
Själva mappen går ju att "se" i en webbläsare men om jag klickar in mig på den så är det ju bara helt tomt då det inte finns några filer där som går att visa just i den mappen genom webbläsaren.
Så min fråga är: går det på något vis att spara ner den här mappen? Den är ju som sagt inte dold på något vis på servern men jag vet inte hur jag ska bära mig åt. Kanske nåt program som finns som gör att man kan "surfa runt" på just den servern och se alla tillgängliga filer?

tack på förhand

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-10-15 13:46

Det beror en del på hur servern är konfigurerad, om den t.ex. är fixat så att filerna i en mapp visas som en lista.

Men eftersom inte verkar vara ordnad på så sätt, så kan du ju alltid skriva in adressen direkt till dokumenten ifråg - ett i taget - och ladda ner.

http://www.minsajt.com/mappen/dokumentet.doc eller vad det nu är. Om inte webbläsaren du använder är konfigurerad att visa dokumentet direkt, så laddas det ner automatiskt.

Detta förutsätter givetvis att dokumenten inte är låsta och att det inte är t.ex. php eller andra server-side-opererade filer eftersom servern i så fall inte släpper iväg dom utan att ändra i dom.

Det är inte så att mappen faktiskt ÄR tom då?

Danne

  • Oregistrerad
  • 2006-10-15 14:33

nope, den är inte tom . . . men jag får väl helt enkelt göra som du säger, har själv tänkt på det men tänkte att det kanske fanns något program eller liknande så man kunde kolla runt på olika servrar på så vis

1
Bevaka tråden