Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Muslimer upprörs över Apple Store NY...

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu ska man ju inte gå och tro att alla muslimer är si eller så, bara för att det finns en galen website som försöker sprida märkliga idéer i Islams namn. Det vore väl lika nyanserat som att plocka fram någon galenskap som Vatikanen har kläckt ur sig, och tro att alla som bor i länder där kristendomen dominerar skulle ansluta sig till detta.

Ett par länkar man kan begrunda, innan man börjar förfasa sig det som diskuteras ovan:

http://www.cnn.com/WORLD/europe/9901/26/exorcism/

http://www.cuttingedge.org/ce1084.html

Ett smakprov på äkta amerikanskt och kristet tänkande när det är som bäst?

Citat:

Satan has guided American scientific leadership in other areas, making possible our historically rapid advances in many fields of endeavor. Consider the words of the New Agers themselves:

  • Computers: Marcel Vogel, an occultist who was one of the original inventors of the IBM computers, claimed that he had received the inspiration for his computer coding during a psychic molasses dream. In other words, a demon worked through Mr. Vogel to create the computer!! Now consider other inventors which were also occultists.

  • Thomas Edison was a dedicated Theosophist.

  • Both inventors of the Apple computer were occultists. To demonstrate that the computer had an occultic base, they priced it at $666.66.

  • The developer of the Xerographic process credited his invention to a psychic dream.

  • New Age author Alice Bailey reveals the atomic bomb "emerged from a first ray Ashram (demon) working in conjunction with a fifth group" (scientists working for the American government).

At this point, we need to ask the inevitable question: As the Holy Spirit began to withdraw His restraining power, as the Apostle Paul predicted He would do in the last days, did Satan rush into the resulting vacuum?

Nej tack, jag tror jag föredrar de lite mer vidsynta tongångarna på exempelvis den här islamska (sufistiska) sidan: http://sufinews.blogspot.com/ Därifrån kan man gärna surfa vidare till http://tracelesswarrior.blogspot.com/ och titta på videon i artikeln "Who would Jesus Bomb?" (publicerad 21/9 -06).

Om man börjar se världen i svartvita kategorier av "vi" och "dom" där man tror att alla muslimer är fanatiska talibaner, så är man nog ett offer för propaganda, och borde fundera över varifrån ens generaliseringar och fördomar kommer.

Steve Jobs pappa är arab.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-12 23:30
Ursprungligen av Simon Templar:

Steve Jobs pappa är arab.

Egyptier. Det finns inga foton på honom rakt framifrån, bara i profil.

Ursprungligen av Mondo:

Egyptier. Det finns inga foton på honom rakt framifrån, bara i profil.

Syrier...men kul ändå..

  • Medlem
  • 2006-10-12 22:41

Allvetande Google ger tre sidor vid en sökning på Apple's "Mecca Project".

Ingen jättegrej det här. Att överhuvudtaget ta upp det i en tråd här leder till att piska upp antiislamistiska tankar.

I övrigt håller jag med om att man är en inskränkt idiot om man upprörs över liknande saker. Samma kategori människor slår ut mot homosexuella och invandrare. Det fel vi gör är att vi inte kallar de religiösa fanatikerna för idioter, utan försöker förstå. I den processen drar vi alla troende över en kam, vilket leder till ökade klyftor.

Ursprungligen av stfm:

Allvetande Google ger tre sidor vid en sökning på Apple's "Mecca Project".

Ingen jättegrej det här. Att överhuvudtaget ta upp det i en tråd här leder till att piska upp antiislamistiska tankar.

I övrigt håller jag med om att man är en inskränkt idiot om man upprörs över liknande saker. Samma kategori människor slår ut mot homosexuella och invandrare. Det fel vi gör är att vi inte kallar de religiösa fanatikerna för idioter, utan försöker förstå. I den processen drar vi alla troende över en kam, vilket leder till ökade klyftor.

Instämmer.. Jag tycker alla har rätt att tro vad de vill, men vi andra måste ha rätt att inte tro eller tro nåt annat. Vi måste ha rätt att bryta mot religiösa regler som inte berör oss.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-10-13 00:06
Ursprungligen av Anders Täpp:

...
Äh... ät gul snö hela bunten!

Gul snö?
Jag känner mig kränkt!

Ursprungligen av filuren:

Gul snö?
Jag känner mig kränkt!

...Watch out where the huskys go,
and don't you eat that yellow snow...

Senast redigerat 2006-10-13 14:39
Ursprungligen av filuren:

Gul snö?
Jag känner mig kränkt!

Du har min tillåtelse att äta vit snö så länge du inte framkallar... ta-da!... Tramsmannen

Äh, sorry, jag menade bara att det är skit samma. Jag är nästan religiös. ;D

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Äh, sorry, jag menade bara att det är skit samma. Jag är nästan religiös. ;D

Glömde att säga det, men det är ju Zappa jag dyrkar.

*han är ju så klok*

Har svårt att uttrycka min tanke, men jag tycker att Zappa också predikar. Täpp predikar också i den här tråden. Man predikar inte bara gud och tro, man predikar även ateism och sekularisering. "Tro som jag, så tror du inte"?

Min favorit i serien "Min religion förbjuder det":

Företaget Ji-Ma Produktion i Smålandsstenar ägs av Plymouthbröderna och vägrar skriva under kollektivavtal då deras religion förbjudet det.

http://www.sr.se/jonkoping/nyheter/artikel.asp?artikel=962383

Själv tror jag att jag ska sluta betala skatt. Har precis hittat på en religion som förbjuder det.

Ursprungligen av Kristofer:

Själv tror jag att jag ska sluta betala skatt. Har precis hittat på en religion som förbjuder det.

Du behöver inte förbjuda det ens, de flesta religioner är skattebefriade.

Vi diskuterade under ett grupparbete hur det skulle se ut i världen om alla fick leva efter sin trosuppfattnings lagar. Vi kom fram till att ateisterna skulle få the sweet deal eftersom vi inte har några religiösa regler och därför skulle få göra precis vad vi ville.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-10-17 08:26
Ursprungligen av Laseranders:

Vi diskuterade under ett grupparbete hur det skulle se ut i världen om alla fick leva efter sin trosuppfattnings lagar. Vi kom fram till att ateisterna skulle få the sweet deal eftersom vi inte har några religiösa regler och därför skulle få göra precis vad vi ville.

Njaee.....låter ju "bra" iofs, men slutsatsen var i så fall inte logisk. Alla som (frivilligt) erkänner en tro och lever efter den gör ju precis som dom vill. Dom har alltså ett precis lika "sweet deal".

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-17 11:39

En bra deal för en troende kan ju tänkas vara övertygelsen att om de avstår från lite av det jordliga så kommer de till paradiset. Det skulle i alla fall jag tycka, om man tror på paradiset så verkar det vara ett ganska juste ställe. Om man däremot inte är troende känns det ju lite trist av försaka somliga saker när man ändå bara skall bli en del av kretsloppet. Det verkar vara en juste deal oavsett vad, såvida man inte är troende och är övertygad att pärleporten skulle stängas i ansiktete på en. Själv skulle jag inte vilja avstå från pilsner och syndigt leverne eftersom jag med all säkerhet inte skulle få några extra creds för det.

:rolleyes:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-17 11:44

Människor som upprörs av denna kub är väl av samma typ som upprörs av 88:an och Nogger black.

Bevaka tråden