Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredbandstelefoni / Iptelefoni

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena.

Funderar starkt på att byta ut det vanliga till bredbandsteelfoni.

Har kikat lite på dessa:
- Digisip
- Phonzo
- RIX
- Uvtc

Har ni synpunkter om dessa?
För- resp. nackdelar.

Rix har ju en fast månadsavgift på 75kr och då ingår sverigesamtal utan öppningsavgifter.
Så uppfattar jag det som. Så om j ag bara ringer lokalsamtal så behöver jag inte betala mer än 75 kr.

Tacksam för alla synpunkter..

Jag använder affinity telecom. Enda jag betalar för är uppkopplingsavgift på 59 öre samtal (sverige samtal). Dock var det en engångskostnad för telefondosan.

  • Medlem
  • 2006-10-24 15:41

Har haft RIX i flera år och det funkar finfint. Alla sverigesamtal är gratis så att om man som jag endast ringer mobilsamtal med mobilen, så slipper man tråkiga överaskningar. Dessutom kan man ta med sig telefonidosan vart man vill, och ta emot eller ringa från sitt eget nummer. Det enda man behöver är internet

Ni som väljer "Annan" kan ju skriva ner vilket ni föredrar

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-10-26 23:31

Com Hem. Digital TV, bredband och telefoni i samma bolag, en faktura, betalar för två av sakerna. Ringer gratis till andra som har Com Hem telefoni.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-29 12:34

Kör med Digisip mini (eller nåt...)
Ingen månadsavgift endast samtalsavgift... Passar mig som inte ringer speciellt mycket

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-29 15:10

Jag kör bredbandsbolaget på allt.. funkar ganska bra.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-10-29 17:11

(Förlåt att jag försöker byta inriktning på denna tråd men jag börjar bli uppgiven i mina försök att få en tillfredsställande bredbandstelefon.) Jag inte tänkt på att det kanske finns någon vänlig själ här som kan hjälpa mig med inställningar i ATA-boxen. Jag har en Grandstream HT386, det är grymt många inställningar som kan göras och supporten från Grandstream och min leverantör(LSN) är minimal. Jag har haft en mängd problem och vissa kvarstår. T ex ringer min telefon endast en gång när någon ringer upp mig och jag får inte till nummerpresentationen heller trots flera månaders dialog med ovan nämda aktörer.

1
Bevaka tråden